Avatar billede no_doubt Nybegynder
11. november 2002 - 01:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sammenligning

Hvis jeg har et script der finder ud af hvad uge det er og jeg så har en database hvor i følgende står
dag        fag        opgave            ugenummer
Mandag    dansk        noget1            46
Onsdag    engelsk      noget2            45
osv.      osv.        osv.                osv.

Hvordan sammenligner jeg så, sådan at den kun udskriver
Mandag Dansk noget1
og ikke andet
Avatar billede no_doubt Nybegynder
11. november 2002 - 01:56 #1
det vil sige hvis ugens realle nummer er lig med et nummer et eller andet sted i kolonnen ugenummer så gør noget eller intet
Avatar billede psyco01 Nybegynder
11. november 2002 - 07:51 #2
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener men hvis du vil have det du skrev ud uafhængigt af ugenummeret kan du gøre sådan her...
Jeg går ud fra du kan finde ud af at lave udtræk fra databaser:
strSQL = "select * from TABEL where dag='Mandag' AND fag='dansk' AND opgave='noget1'"
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. november 2002 - 08:39 #3
ugeNr = DatePart("ww", Date, vbMonday, vbFirstFourDays)

SQL = "SELECT * FROM  tabelnavn WHERE ugenummer = " & ugeNr
set rs = Conn.execute (SQL)
do while not rs.eof
  response.write rs("dag") & " " & rs("fag") & " " & rs("opgave")
  rs.movenext
loop