Avatar billede michael_007 Nybegynder
10. november 2002 - 19:02 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

omkring sidehoved i Word

Jeg har et word dokument og på nogle af sider vil jeg gerne have forskellig tekst i sidehovedet, f.eks på side et vil jeg have at derstår tekst X i sidehovedet og på side 2 skal der stå tekst Y i sidehovedet. Er dette muligt?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
10. november 2002 - 19:04 #1
Ja
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
10. november 2002 - 19:05 #2
kommer lige med svaret :D
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
10. november 2002 - 19:06 #3
Vis -> Sidehoved og sidefod
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:06 #4
Hurtigere ;-)
Avatar billede michael_007 Nybegynder
10. november 2002 - 19:07 #5
yes please
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:07 #6
Mig bekendt er det kun muligt at gøre forskel på side 1 og de resterende sider.
Avatar billede ice Nybegynder
10. november 2002 - 19:09 #7
nej det virker ikke, kan du ikke bare sætte topmargin til 0 og så skrive det du vil have til at stå

//Ice
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:09 #8
Funktionen hedder "Speciel første side" i Filer>Sideopsætning>Layout
Avatar billede ice Nybegynder
10. november 2002 - 19:09 #9
Det vil være den måde jeg vil gøre det på
Avatar billede ice Nybegynder
10. november 2002 - 19:10 #10
foldager -> det virker jo kun så på to sider, jeg kan ikke få det til at virke på flere, kan du ?
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:11 #11
Nej, det kan man ikke. Men det er jo heller ikke det 007 beder om....
Avatar billede michael_007 Nybegynder
10. november 2002 - 19:12 #12
Ja det virker kun på en side, den første. Hvad hvis man vil have forskelligt for flere sider.
Avatar billede ice Nybegynder
10. november 2002 - 19:12 #13
ja troede det var sådan mere generelt, hvis man skulle have flere sider, hvis du har ret, så er dit selvfølgelig mere rigtigt :)

//ICE
Avatar billede ice Nybegynder
10. november 2002 - 19:12 #14
så tror jeg du er nødt til at tage mit forslag i brug
Avatar billede ullum Praktikant
10. november 2002 - 19:13 #15
forskellig for flere sider, så er det vel ikke længere et sidehoved? det med den første giver dog lidt mening
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:13 #16
Man kan godt få Word til f.eks. at skrive hvilket afsnit sidens tekst indeholder i sidehovedet, på den måde vil sidehovedet ændre sig løbende gennem en rapport. Er det såden noget vi er ude i?
Avatar billede ice Nybegynder
10. november 2002 - 19:14 #17
jep, sidehovedet er jo lavet til en gennemgående tekst, hvis du skal have det forskelligt på alle sider, så er det topmargin = 0 og så skrive derud af :)
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:15 #18
Ved at indsætte et Felt i sidehovedet kan man få word til automatisk at indsætte en lang række forskellige oplysninger i hovedet. Se udvalget under Indsæt>Felt.
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:18 #19
Felt-funktionen er guld værd hvis man kan styre den.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
10. november 2002 - 19:19 #20
Hvilken type felt skal man sætte ind?
Avatar billede michael_007 Nybegynder
10. november 2002 - 19:21 #21
Når jeg indsætter en felt såsom kommentar så kommer den med på alle sider.
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:22 #22
Det kommer jo an på hvilke oplysinger man vil have "overført" til hovedet.
Jeg mener at afsnittets titel hedder SECTION, men det er laaang tid siden jeg har brugt det. Jeg vender tilbage..
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:23 #23
Hvad er det for et dokument du skriver?
Avatar billede michael_007 Nybegynder
10. november 2002 - 19:25 #24
Det er sådan, at navn og dato skal stå på alle sider men der skal være en lille kommentar som er forskellig fra side til side.
10. november 2002 - 19:31 #25
Du kan sagtens have forskellige sidehoveder i Word. Det eneste du skal gøre at indsætte et sektionsskift, der hvor du vil ændre på sidehovedet.
Indsæt->Sideskift m.m. ->Sektionsskift (enten 'Fortsat' eller 'Næste side')

Herudover skal du slå funktionen 'Samme som forrige' fra - denne funktion finder du på en af knapperne i Sidehoved/sidefod værktøjslinien.
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:35 #26
Hm...navn og dato er nemt nok, men din kommentar....hvis den er helt forskellig er det nok nemmest at gøre som ICE foreslår.

Jeg ville skrive navn og dato (evt. som et dato-felt) i hovedet, og skrive kommentaren umiddelbart under sidehovedet.

Det felt jeg har brugt, hvor det sidste afsnits titel, altså den sidste tekst der er skrevet med formateringen OVERSKRIFT 1, gentages i hovedet.

Felt-typen hed STYLEREF

{Styleref\t "Overskrift 1"\*MERGEFORMAT}
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:37 #27
Jeg er bange for at erikjuul har ret. Der kan man se......mit word er lidt rusten.....;-)
Avatar billede foldager Novice
10. november 2002 - 19:38 #28
Men igen, hvis kommentaren er forskellig på hver side er der vel ikke den store ide med at lade den indgå i sidehovedet.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
10. november 2002 - 19:39 #29
->erikjull
Ahh Tak, det hjalp men jeg kan ikke slå "samme som forrige" fra hvordan gør man dette???
Avatar billede michael_007 Nybegynder
10. november 2002 - 19:42 #30
->erikjuul Takker mange gange
10. november 2002 - 19:43 #31
Hvis du bruger Overskriftstypografierne i Word til at formatere dine overskrifter med, kan du indsætte teksten fra overskriften ved hjælp af feltet StyleRef.
Indsæt->Felt->Kæder og henvisninger->StyleRef
Klik på knappen Indstillinger og på fanen Typografier vælger du den ønskede Overskriftstypografi, f.eks. 'Overskrift 1'

foldager>> hvis den ikke indgår i sidehovedet kan du ikke styre placeringen af kommentaren. En ekstra linie indsat på side 1 og det hele rykkes nedad.
Avatar billede foldager Novice
11. november 2002 - 16:44 #32
Erikjuul> Ja det er selvfølgelig rigtigt. Point taken ;-)