Avatar billede nof Nybegynder
10. november 2002 - 17:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Akut hjælp til Canon LBP-460

Hej,

jeg er den uheldige ejer af en Canon LBP-460 printer.

Den har før kørt på en Windows 98 computer, som desuden var printserver for en Windows 2000 computer.

I dag har jeg skiftet det ustabile Windows 98 ud med Windows 2000 på printer-computeren, hvilket betyder at printeren ikke længere virker.

Det har før virket således:
Printeren var installeret på Windows 98 computeren med Canon LBP-460 driveren. Den blev naturligvis også sat til deling.
Dernæst var printeren installeret på Windows 2000 computeren med en HP Laserjet Series II driver.

Jeg troede så jeg bare kunne installere printeren med HP Laserjet Series II driveren på den tidligere Windows 98 computer. Men nej...

Er der overhovedet ikke noget man kan gøre mod dette problem (andet end at gå tilbage til skod Windows 98)?

Se evt.:
http://www.eksperten.dk/spm/278527
http://www.eksperten.dk/spm/192228

/nof
Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. november 2002 - 17:38 #1
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 17:40 #2
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 17:41 #3
Damn, nope det var der ikke..... træls for dig.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 17:42 #4
Har du prøvet med Win98/me driveren? jvf. mit første link.
Avatar billede nof Nybegynder
10. november 2002 - 17:50 #5
schulze: Hvordan vil du installere de drivere du henviser til, når de ikke passer til mit styresystem (Windows2000)? De drivere du henviser til er til Windows 95, 98 og NT...!
Avatar billede nof Nybegynder
10. november 2002 - 17:51 #6
Når man prøver på at installere Windows 95/98 driveren, som jeg allerede har, under Windows 2000 skriver den at den ikke kan det fordi det er et forkert styresystem.
Avatar billede hub Nybegynder
10. november 2002 - 18:41 #7
Canon LBP-460 er ikke understøttet af hverken 2000 eller XP. Printeren bruger Windows Printing System som ikke videreudvikles af hverken Canon eller Microsoft. Den "største" printer disse operativsystemer understøtter er Canon LBP-660 (og den driver kan ikke understøtte en 460 :-()
Avatar billede halifax Nybegynder
10. november 2002 - 20:41 #8
Det er egentlig Canon som er skod firma i den her sammenhæng, fordi de ikke udvikler drivere til styresystemer efter 9x/Me/NT. Derved svigter de worldwide massevis af kunder, som har deres ellers udmærkede, stabile laserprodukter omend de har en del år på bagen. Jeg har selv en Canon Laser og er li'så ærgerlig.
For et års tid siden så jeg en større US hadeside mod Canon af selv samme grund. Noget tilsvarende gør sig gældende med manglende USB driver til (visse af) deres camera produkter. Fx Digital Ixus og Win95 OSR2, som ellers har usb funktionalitet. Skod Canon  :(

Det hjælper bare ikke dig. Men måske en trøst at vide, at du ikke er alene.
Avatar billede happyman Nybegynder
11. november 2002 - 22:42 #9
Avatar billede happyman Nybegynder
11. november 2002 - 23:08 #10
Sorry.... forkert printer..... 8-)
Avatar billede nof Nybegynder
08. december 2002 - 15:36 #11
ingen løsning på problemet...
Avatar billede nof Nybegynder
08. december 2002 - 15:37 #12
ingen løsning på problemet...
Avatar billede halifax Nybegynder
08. december 2002 - 16:38 #13
Så luk spm. ved at akceptere svar.
Avatar billede nof Nybegynder
08. december 2002 - 23:15 #14
jeps ... min fejl :)
Avatar billede nof Nybegynder
08. december 2002 - 23:15 #15
fuck! hvorfor kan jeg nu ikke acceptere mit svar?
Avatar billede halifax Nybegynder
11. december 2002 - 00:50 #16
Prøv igen...  I boksen neden under svarene.
Avatar billede nof Nybegynder
11. december 2002 - 20:06 #17
det kan jeg ikke - den er væk... meget mærkeligt!
Avatar billede knipse Nybegynder
16. oktober 2004 - 12:09 #18
Hej

Måske dette kan løse dit problem, virkede i win XP for mig

http://bellmanns.net/canon460/#wie