Avatar billede allannielsen Nybegynder
10. november 2002 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg installeret java, på min debian maskine

Hvordan får jeg installeret java, på min debian maskine.
Jeg har prøvet følgende:
tilføjer først den følgende linie til min kilde liste (/etc/apt/sources.list):
deb ftp://sunsite.dk/mirrors/java-linux/debian woody main non-free

derefter updater jeg min kilde liste
apt-get update

og til sidst forsøger jeg at hente og installer pakken ved at skrive:
apt-get install j2re1.3

Jeg får at vide at den ikke kan finde kilden (hvilket jeg jo også får at vide ved apt-get update)
hvad kan være galt, når jeg er logget ind som root, og min internet er iorden (jag kan hente andre pakker med apt-get fra nettet). Hvis der ikke er noget galt, men det bare serveren der nu har været nede i en måned, er der så nogen der ved hvilken anden apt kilde jeg kan finde pakken på.
MVH
Allan Nielsen
Avatar billede soreno Praktikant
10. november 2002 - 12:58 #1
mig bekendt findes den nyeste ikke som apt, men du kan:
hent den nyeste her:
http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html

læs installations vejledningen her:
http://java.sun.com/j2se/1.4.1/install-linux.html
Avatar billede skunk Nybegynder
10. november 2002 - 12:59 #2
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. november 2002 - 13:00 #3
hmm... jeg må indrømme, at jeg ingen problemer har med netop ovenstående opsætning...

du er sikker på, at der ikke er nogle firewall-regler de forhindrer dig i at hente med ftp eller lignende?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. november 2002 - 13:05 #4
thomas@starnix:~$ apt-cache search j2re1.3
j2re1.3 - Blackdown Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition

hvilket jo er fint...

min /etc/apt/sources.list ser sådan her ud:

deb ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/ unstable main non-free contrib
deb-src ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/ unstable main non-free contrib

deb http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free

deb ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/java-linux/debian woody main non-free
Avatar billede allannielsen Nybegynder
10. november 2002 - 14:30 #5
Tak for hjælpen, det virkede da jeg brugte følgende 2 kilder:
deb ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/java-linux/debian woody main non-free
deb ftp://ftp.dk.debian.org stable non-free contrib