Avatar billede roundhouse Nybegynder
10. november 2002 - 01:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RAM ydeevne

Jeg har en halvgammel IBM :
450 MHZ, 64 MB RAM, 8 GB ROM, Win 98.

Når jeg lukker alle kørende programmer på proceslinien kan jeg opnå en RAM ydeevne på 81%.
Hvordan får jeg ydeevnen længere op imod de 100%

/larsemand
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 01:12 #1
Sæt læsecahen på Cd-rom drevet ned.
Højreklik på denne computer - egenskaber - fanen ydeevne - filsystem.
Deromkring indstilles det.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 01:14 #2
Det hedder vist nok viderelæsning eller lign.
Avatar billede roundhouse Nybegynder
10. november 2002 - 01:23 #3
Når jeg går ind i filsystem, under Cd-rom drev er :

Størrelsen på suppl. cachelager sat til stor.
Adgangsmønsteret er optimeret til : mindst firedobbelt hast.

Hvad skal jeg helt præcist ændre på ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 01:26 #4
Flyt skyderen mod venstre så der står:
Størrelsen på suppl. cachelager sat til ingen viderelæsning.
Avatar billede initializing Nybegynder
10. november 2002 - 01:34 #5
Halvgammel? Du mener vel helgammel? :)
Avatar billede roundhouse Nybegynder
10. november 2002 - 01:37 #6
Den kan sættes til lille på min PC; men det er vel det samme ?

Nu er det bare sådan, at jeg netop har brug for optimal RAM ydeevne
i forbindelse med afvikling af et spil ( der hakker ) på Cd-rom.
Vil det påvirke afviklingen af spillet på anden måde, hvis jeg foretager den ændring du foreslår ?

Under fanen fejlfinding kan man : deaktivere cache til lagring i baggrunden for alle drev.
Kan der hentes noget her ?
Avatar billede roundhouse Nybegynder
10. november 2002 - 01:40 #7
OK så helgammel da, men den har min fulde og totale kærlighed alligevel.