Avatar billede spaceace Nybegynder
08. oktober 2000 - 21:16 Der er 12 kommentarer

Min dvd afspiller kan ikke længere spille mine region 1 film.

Jeg kan ikke se mine region 1 film længere da jeg får fejlmeddelsen da din RPC-code står på 0 kan der ikke længere ændres kode.

Så er mit spøgsmål da det er noget firmaerne går ind og laver er det så ikke muligt at få mit dvd-drev til at spille alle regioner.Det skal siges at mit dvd-drev er et Hitachi GD-5000 0213, og at jeg har dxr3 kort fra creative.
Håber i kan give mig et svar hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

Søren den utolmodige
Avatar billede gozar Nybegynder
08. oktober 2000 - 22:49 #1
Älle nyere Dvd drev er udstyret, med reglion lås. Så man kun kan skifte religion 5 gange, og derefter låses det. Om du kan få noget til at lave den kodefri ved jeg ikke, men det er hvist ikke helt lovligt.
Avatar billede bronze Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:11 #2
Du skal bruge et prg. der hedder Remote Selector.
Jeg bruger ver. 1.7 og det virker perfekt med creative\'s mpeg kort.
Jeg smider lige et link til dig :)
http://users.cybercity.dk/~dko11574/dxr2.htm
Linket er godt nok til ver. 1.6 men som du kan se virker den også med dit kort.
Avatar billede groggy Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:13 #3
gozar >> Jeg er ik sikker på at det er ulovligt. Der er mange producenter der ligger en program ud på deres hjemmeside der går ind og annulere det regionsjov.

Spaceeace >> Prøv derfor at kigge på producentens hjemmeside: http://www.hitachi.com/

Prøv evt at skrive en mail til dem.
Avatar billede gozar Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:18 #4
Da jeg købte, mei dvd afspiller (Stationær) kodefri, var det med vold og magt jeg fik lokket ud af dem,  hvordan religionen enliog skiftes!! problemet var at de ikke måtte sige det i telefonen, de måtte ikke sende de via e-mail. Osv!!!
Avatar billede rca Nybegynder
09. oktober 2000 - 08:26 #5
Lige for en god ordens skyld, det er ikke ulovligt at fjerne regions-blokeringen. Det er filmselskaberne som har forlangt at der er regionskodning, det har intet med lovgivning at gøre.
http://www.elby.de/
har lavet en regions-killer, jeg ved dog ikke om den virker.
Avatar billede powell Nybegynder
09. oktober 2000 - 09:33 #6
Man kan godt fjerne (resete) ens DVD-drev, selvom man har ændret regionskode 5 gange. Man skal blot flashe drevet, og vupti så kan man skifte fem gange mere.
Avatar billede rca Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:24 #7
Dette er fra Toshiba\'s hjemmeside, man kan angiveligt ikke flashe deres drev.

Q: What is Regional Coding and can I change the regional code on my drive?

A: Region Protection Coding (RPC) of DVD Discs is a feature that is supported on DVD Players and is used with DVD-Video Discs (i.e. movies). Currently, the motion picture industry has divided the world into different regional \"zones.\" These regions or \"zones\" correlate to the regional markets into which the motion picture industry releases movies. Simply put, RPC Codes are placed on Movie Discs marketed throughout the world based on the region of the world where they are being sold. These RPC codes help to control and prevent the pirating of new release movies into other motion picture market regions prior to their true release dates within those markets. The CD-RW/DVD-ROM drive supports the current RPC phase 2 industry specifications. The drive\'s regional code is set to the code found on the first DVD video disc that you load into your drive. The regional code will change if another DVD video disc from another region is inserted. Your CD-RW/DVD-ROM allows the regional code to change four times. The fifth time a different regional coded DVD is inserted, your drive will be permanently set to that regional code.
Avatar billede powell Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:30 #8
Jeg ved at det virker på de drev der sider i Compaq Presario serien.
Avatar billede kjeld Nybegynder
12. oktober 2000 - 01:17 #9
DVD-Genie v3.50 kan knække næsten alle dvd-koder og gøre din spiller kodefri.
Hent den på adressen:www.inmatrix.com
Avatar billede spaceace Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:09 #10
Jeg har fundet ud af det med min dvd så i behøver ikke længere skrive til mig om dette problem.
Avatar billede powell Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:17 #11
Hvis dit problem er løst, var det ikke en ide at du så stoppede dette spørgsmål, ved evt. at acceptere enkelte svar, or what?
Avatar billede rca Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:04 #12
Du syntes ikke du vil dele din løsning med nogle af dem som har prøvet at hjælpe dig??????