Avatar billede mortenjp Nybegynder
09. november 2002 - 19:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

G450 hakker i mine film

Jeg kører TV-out med Clone-metoden på mit G450. Det virker, men det sløver hele computeren alvorligt ned. Det får selvfølgelig mine film til at hakke uanstændigt meget.

Når jeg slår Clone fra, kører filmen perfekt igen.

Så: Er der ikke en måde, hvor man kan slå computerens skærm fra; altså en "Skift fra den ene til den anden"-funktion?

Sådan ser hardwarelandskabet ud:

Compaq Deskpro
XP Pro
Intel P3, 930Mhz
512 Mb Ram
Onboard lydkort

Matrox Millennium G450 PCI 16Mb / Driver 5.86.32.0 / Bios 2.0.036
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 19:18 #1
tjek om din video ram er shadowed og enabled i bios det kan hjælpe på det
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 19:18 #2
også at din bios cashed er enabled det kan tit være sådanne ting der sløver en pc utrolig meget
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 19:20 #3
den buurde saktens kunne kører uden at hakke med den computer.
Avatar billede mortenjp Nybegynder
09. november 2002 - 20:05 #4
Jeg tror ikke jeg har mulighed for at ændre på video ram shadowing / enabling i min BIOS. (Noget Compaq-noget).

Nu har jeg nulstillet bios'en, så alle indstillinger er som da jeg fik den leveret.

Jeg har pillet firewire-kortet ud. Jeg har pillet WinTV-kortet ud.

Men det hakker stadig. Flere forslag?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 20:13 #5
lyder mærkeligt måske du har et driver problem til dit kort prøv eventuelt at opdatere driver til grafikkort og chipset
Avatar billede mortenjp Nybegynder
09. november 2002 - 20:21 #6
Matrox-kortets driver og bios er opdateret her til aften.

Men mht chipsettet, så tror jeg lige jeg skal have lidt hjælp til at finde ud af hvor og hvordan jeg opgraderer dets drivere.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 20:42 #7
hvad for et bundkort sidder i maskinen ????
kig eventuelt på bundkortet om der står navn eller type
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 20:43 #8
er det et PCI eller AGP grafikkort
Avatar billede mortenjp Nybegynder
09. november 2002 - 21:23 #9
Det er et PCI-kort
Avatar billede mortenjp Nybegynder
09. november 2002 - 21:23 #10
(der er nemlig ingen AGP-port i det her mikroskopiske helvede)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 21:26 #11
he he ok
hvad for et bundkort var det
Avatar billede mortenjp Nybegynder
09. november 2002 - 23:48 #12
Der står Compaq Processor Board på det jeg lige kan se.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. november 2002 - 08:19 #13
der skal være et serienummer eller lignende på kortet prøv om du kan finde det
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. november 2002 - 08:36 #14
tjek om du har den nyeste version af directx installeret, hvis ikke er den på windows update
Avatar billede sekam Nybegynder
10. november 2002 - 09:02 #15
Prøv at sætte opløsningen ned til 640x480/800x600 16Bit farver.
Har du DVDMax funktionen? Så prøv at slå den til sammen med Clone.

Hvilken afspiller bruger du? Og er det DivX, MPeg eller DVD film du afspiller?
Avatar billede mortenjp Nybegynder
11. november 2002 - 00:29 #16
Doctor: Nyeste, 8.1.

Sekam: Opløsningen var desværre ikke løsningen.

Jeg har DVDMax. Og det virker. Men ikke på DIVX-film (noget med filmens dimensioner/pixelstørrelse og overscan, og noget med at jeg ikke ved hvad overscan er). Og nu er det DivX, jeg meget gerne vil se i fjernsynsrummet.

- Windows Media Player
- DivX med Nima Codec-pakken
- DIVXG400, som burde kunne kompensere for overscan (aner stadig ikke hvad det er, men det lød som om det var det, lige med DVDMAX). Måske fordi jeg ikke fatter indstillingerne i Property-siden:

[v] Compensate overscan [ 8]%
[v] Cut sides to vertically fill at least [ 70]% of screen

...en masse andet, som fx Force Vertical Flip, 4:3, shift image by one row, for at tage et par stykker.

Jeg har leget en del med checkboksene, men uden held.

---> Dog skal det stadig nævnes, at min foretrukne konfiguration ville være uden DVDMAX, da jeg gerne vil bruge en Clone (bare uden CRT'en) til TV-out'en for at kunne se OSD'en fra Palmbutler.

Det virker fuldstændig ulogisk for mig (blandt andre ting i G450-driveren) at man ikke kan VÆLGE mellem CRT og TV-out. Gad vide om der er en trediepartsproducent der har lavet sådan et? Det er mit indtryk at det virker sådan på ikke-dualhead-skærmkort med tv-out - og at det selvfølgelig sparer de ressourcer, der er at spare, når kortet ikke skal tegne to skærme. Jeg ser jo for pokker kun på een ad gangen :)
Avatar billede mortenjp Nybegynder
11. november 2002 - 00:31 #17
- og når jeg siger CRT, så mener jeg computerskærmen, selvom mit fjernsyn højst sandsynligt også er af katodestråletypen :)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. april 2004 - 18:30 #18
lukketid