Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
08. oktober 2000 - 19:51 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Hjælp mig jeg kan ikke få ADSL

Hejsa

Kan i hjælpe mig, jeg kan ikke få ADSL fra CC, WOL eller Teledk og vis jeg skal ud og have ISDN skal jeg have kablet for et par tusind kroner og det har jeg heller ikke løst til. Hvad kan jeg gøre når jeg er træt af min 56k forbindelse ?
Avatar billede nomiz Nybegynder
08. oktober 2000 - 19:52 #1
Flytte
Avatar billede nomiz Nybegynder
08. oktober 2000 - 19:52 #2
..Eller satelit-internet, til et par 1000 om måneden
Avatar billede tommyv Nybegynder
08. oktober 2000 - 19:54 #3
Må man spørge hvorfor du skal have kablet for et par tusinde for at få ISDN? Jeg troede man kunne få det overalt uden problemer...
Avatar billede cyberfox Nybegynder
08. oktober 2000 - 20:07 #4
satellit internet koster ikke et par 1000 om måneden men \"kun\" ca 150.-  men det er ikke pengene værd, det kører ad H til...
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
08. oktober 2000 - 22:17 #5

ISDN kan fåes af alle der har digital forbindelse til deres fastnet telefon, så det lyder mystisk at du ikke i det mindste kan få ISDN !!!

/Sweet1
Avatar billede tommyv Nybegynder
08. oktober 2000 - 22:35 #6
sweet>> Lige mine tanker....
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2000 - 22:55 #7
Lyder utroeligt
Avatar billede tommyv Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:04 #8
Snippet fra TeleDanmarks hjemmeside:

\"ISDN
Forkortelsen står på
engelsk for \"Integrated
Services Digital Network\".
I forhold til det
almindelige telefonnet er
forbindelsen digital helt
ud til dine apparater. Det
er de samme centraler og
linier, der benyttes.\"

Skal det ikke forstås sådan, at man kan bruge ISDN på alle nuværende linier???
Avatar billede halifax Nybegynder
09. oktober 2000 - 03:57 #9
Ja, vist kan du få ISDN. Alle TDK\'s centraler er i dag omlagt fra analog til digital.
Men få ADSL i stedet, hvis der er \"rå kobber\" nok til din bopæl.
Avatar billede thoeger Nybegynder
09. oktober 2000 - 08:09 #10
Der findes vist visse steder hvor linier er så gamle at de ikke kan bruges til ISDN, men jeg trorede bare at det var TDK der skulle betale for opgradering af linien.
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
09. oktober 2000 - 09:08 #11
okay, det var måske forkert at skrive at jeg skulle have trukket kabler for et par tusind men der skal trækkes kabler og sættes nye telefoner op
Avatar billede halnet Nybegynder
09. oktober 2000 - 09:17 #12
Kan du vente?
http://teaminternet.dk/adsl-udbygning.asp

ISDN er også dyrere per måned, og det koster penge at afmelde det!!!

- Anders
Avatar billede tommyv Nybegynder
09. oktober 2000 - 09:17 #13
TeleDanmark hjælper vel med at trække kabler ved opsætningen af ISDN. Der skal ikke nødvendigvis sættes nye telefoner op. De gamle kan stadigvæk bruges...
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
09. oktober 2000 - 09:20 #14
jeg har været inde på teldk\'s hjemmeside og har fundet ud af hvilken løsning jeg skal have og her kræver det at der kommer en dyr teknikker og trækker nogle kabler og sætter noget udstyr op så alt i alt en større investering
Avatar billede srhansen Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:04 #15
Europa-online.com tilbyder opkopling via sattelit for 12 euro, om måneden tror jeg det er. Denne løsning tilbyder hastigheder downstream på ca. 850 kB/s dvs. kabelmodem hastighed. Upstream benytter du så din eksisterende løsning. Jeg var selv intereseret i denne løsning på et tidspunkt, men da hverken de eller deres danske agent reagerede på mine mail\'s blev jeg fornærmet. Jeg har siden talt med nogle som har deres løsning de siger ligesom jeg at deres service er ekstremt dårlig, men billigt internet det er det.