Avatar billede airfin Nybegynder
09. november 2002 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

PSU til amd xp 2000

Jeg har for øjeblikket en PC med Pentium II 450 MHz, men vil gerne opgradere til en AMD XP 2000+. Kan jeg bruge den samme PSU eller skal jeg skifte PSU evt købe nyt kabinet med PSU? Jeg ved godt at jeg skal have nyt MB etc.
Avatar billede -simon- Nybegynder
09. november 2002 - 14:02 #1
Du skal højst sansynligvis have ny PSU, din gamle kører sikkert 250 W. Du skal have fat i en PSU på 300 W og over.

Jeg vil anbefale at du køber dette kabinet med PSU http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737897 - det er virkelig pengene værd !
Avatar billede airfin Nybegynder
09. november 2002 - 17:16 #2
Tak for dit hurtige svar. Kan jeg genbruge mit gamle kabinet (Det er en Compaq presario 5767 tower)?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 18:44 #3
eller køb en 400watt PSU de er nede i priser fa 250kr og de passer i dit kabinet
Avatar billede -simon- Nybegynder
09. november 2002 - 23:35 #4
Jeg tror ikke du kan bruge et Compaqkabinet eftersom powerconnecter'ne ikke passer med andre bundkort end deres egne. Tro mig, der er meget forskel på dit Scumpaq og det Chieftec.
Avatar billede airfin Nybegynder
10. november 2002 - 11:02 #5
Jeg vil ikke genbruge strømforsyningen, kun kabinettet. Jeg tror jeg køber en ny strømforsyning og lægger den i Compag kabinettet. Den der Chieftec Simon anbefaler kan jeg godt se er et kanon kabinet, men den ligger budgetmæssigt lidt uden for min rækkevide!
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. november 2002 - 11:07 #6
takker for points
Avatar billede -simon- Nybegynder
10. november 2002 - 11:23 #7
Før du køber strømforsyningen så sørg for at dit kommende bundkort passer i Compaqkabinettet !
Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
17. september 2003 - 09:08 #8
som simon siger, så passer dine powerstik ikke på det nye bundkort. Hvis du stadig har psu liggende så kontakt mig venligst.

mvh. Niels nkrk@jubiipost.dk
Avatar billede micbanand Nybegynder
17. september 2003 - 09:12 #9
du kunne også se her. http://www.edbpriser.dk/hardware/kabinetter.asp
men husk pris og kvalitet ofte hænger sammen. har selv et billigt logic kabinet. Eneste problem er at den psu larmer lidt mere end de lidt dyrere
Avatar billede micbanand Nybegynder
17. september 2003 - 09:16 #10