Avatar billede taygoo Nybegynder
08. november 2002 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sort skærm

HUGE PROBLEM!

Har tidligere idag haft problemer med viruser. Den slukkede Pc'en uden varsel.
Har Norton 2001.

Norton kunne ikke finde viruserne så jeg prøvede med en online virusscan.

Den fandt 11 inficeret filer. 10 Nimda viruser og en subsevenbagdoor.

Jeg slettede dem manuelt.

Nu vil ville jeg lave en systemscanning. Den lavede en i opstarten for at kontrollere for fejl. Den scannede og skrev at den ville genoprette nogle filer. Da den kontrollede ledig plads på drevet, og nåede op på ca. 70% kom win 2000 frem med en blå skærm hvor den skrev fejl. Derefter genstartede jeg Pc'en.

Nu får skærmen ikke noget signal. Bios er sat til at boote fra harddisken. Den kan ikke finde mit A drev og den reagerer ikke hvis jeg smækker en windows cd i!

Nogen hjælp?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2002 - 14:25 #1
prøv i første omgang at pille batteriet ud i bundkortet et øjeblik og genindsæt det.
Husk at sætte dato+klokkeslet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2002 - 14:25 #2
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede taygoo Nybegynder
08. november 2002 - 14:49 #3
den vil ikke boote på win 2000 cd'en... Den skriver der er en fejl i en INI fil.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2002 - 15:04 #4
det lyder som om din bios har taget skade, prøvede du at pille batteriet ud for at resætte den?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2002 - 15:04 #5
hvis du har Norton Anitvirus på en CD kan du boote på den, på den måde kan du måske fange virus.
Avatar billede happyface Nybegynder
09. november 2002 - 10:31 #6
Opdater/Flash din BIOS og prøv herefter retaxes løsningsforslag.
Avatar billede taygoo Nybegynder
09. november 2002 - 19:45 #7
hmmm........tror det er processoren der bliver for varm...!
Kigger efter en ny køler
Avatar billede happyface Nybegynder
09. november 2002 - 20:49 #8
Øhhhmmm...nåh!

Du skriver, at du har haft op til flere vira - og nu mener du at det er din processor....!?!!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?