Avatar billede sorenmt Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:05 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Skærm viser kun 16 farver ved opstart

Jeg har været ved at formatere min harddisk.
Det er også gået fint, men hver gang jeg lukker computeren ned, og starter den igen, viser skærmen kun i 640*480 og med 16 farver, og jeg har ikke mulighed for at ændre det.
Hvis jeg så åbner enhedshåndtering, viser den et udråbstegn ud for mit skærmkort.
Jeg kan så installere driverne igen, og genstarte, så virker det fint, indtil jeg lukker igen.....

Mit grafikkort er et ASUS V6800, samt jeg kører WIN 98 se.

Det hele virkede fint før jeg formaterede. Jeg har formateret to gange, men med samme resultat
Avatar billede nopper Praktikant
08. oktober 2000 - 14:11 #1
Du skal installere nye drivere til dit grafikkort. Første gang maskinen starter efter installation, når du har gjort det. Højreklikker du på skrivebordet og går du i egenskaber og indstilinger og vælger den opsætning, som du øsker.
Avatar billede savle Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:11 #2
Hej sorenmt.
Når din com spørge om du vil
Avatar billede savle Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:11 #3
hovsa
Avatar billede laserzap Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:14 #4
-
Avatar billede bbs Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:53 #5
prøv at gå ind i start, instillinger, kontrol panel, system, enhedshåndtering. tryk på skærmkort. Se lige om du har flere. Tjeck også lige efter om der er såkaldte \"Ukendte Enheder\" Da dette sagtens kunne være dit skærnmkort!!
Avatar billede sorenmt Nybegynder
08. oktober 2000 - 15:08 #6
Den har kun fundet et skærmkort, og det er installeret rigtigt nok
Avatar billede prodic Mester
08. oktober 2000 - 15:30 #7
jeg har lige bøvlet med noget lign. Jeg fik det løst ved at fjerne Grafikkortet helt i Enhedshåndtering, og lade PC\'en genstarte og derefter selv finde det igen, og så installere det forfra. Det virkede her.

Og du kan vel også altid prøve at søge efter 640,480 i reg.basen og rette nøglen til 1024,768. Det har jeg også prøvet og det virkede også fint nok. Og du skulle vel nok kunne finde antallet af farver samme sted.
Avatar billede sorenmt Nybegynder
08. oktober 2000 - 19:30 #8
Jeg har prøvet at opdatere driverne, og jeg har ikke haft problemet siden, men jeg lader lige spørgsmålet stå en dag eller to endnu, hvis problemet skulle vende tilbage
Avatar billede nomiz Nybegynder
08. oktober 2000 - 19:36 #9
Jeg tror slet ikke du har installeret det... I så fald, så prøv at gør det igen, eller gør som Prodic siger, smid det i reg\'en
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:16 #10
Asus har altid haft problemer med driver installation ... men når du skal have lagt drivere ind, skal du køre \"Install.exe\"/\"Setup.exe\" eller hvad Asus nu kalder den fil. Du skal ikke manuelt installere.
Avatar billede sorenmt Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:28 #11
>> goulduck

Jeg har prøvet først via deres installations program, men også manuelt ind til flere gange enda.
Men jeg har som tideligere skrevet, at jeg har installeret nye driver manuelt, og der har ikke været noget siden, men jeg vil gerne have spørgsmålet stående åbent til i morgen aften, hvis I kan tillade det ?
Avatar billede kvanque Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:08 #12
prøv at downloade nogle nye drivere fra internettet
Avatar billede sorenmt Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:34 #13
>>Kvangue

Jeg har hentet de nyeste driver fra ASUS hjemmeside...
Avatar billede sorenmt Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:39 #14
Der er måske nogle der kan svarer på dette lille spørgsmål ved samme lejlighed:

Jeg har som sagt et ASUS v6800 geforce med 32 mb ram. Jeg har lige købt en ny skærm (En proview, hvis det siger nogen noget) Det er en 17\" jeg kan ikke komme til at kører i mere end 1024*768 Jeg har hentet de nyeste driver ved Proview. Men det kan vel ikke passe at en ny skærm kun kan kører 1024*768, men det kan vel heller ikke passe at mit geforce heller ikke kan kører mere

Man kan se oplysninger om skærmen her:
http://www.datagrossisten.dk/products/product.asp?men=4&grp=8&typ=63&prod=394
Avatar billede kvanque Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:02 #15
hmm det lyder som et klasisk windåse problem, prøv at fdiske og formaterer C og instaler derefter windows med standrt installation.
Jeg ved det lyder åndsvagt  når du lige har gen installeret men det har virket flere gange for mig
Avatar billede sorenmt Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:05 #16
Du skal lige huske at første gang det skete, geninstalleret jeg hele lortet, efter at have formateret igen....
Avatar billede kvanque Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:09 #17
det skriver jeg også (undskyld mine slå fejl)
men bruge du en standart eller en brugedefineret installation. det har indflydelse med nogle skærmkort.
Avatar billede sorenmt Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:19 #18
Tænker du på Windows installation ??

Jeg har prøvet både standard og brugerdefineret.
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:14 #19
Hej sorenmt :))
Jeg har fundet disse strenge i regedit :
My Computer\\HKEY_LOCAL_MACHINE\\Config\\0001\\Display\\Settings
My Computer\\HKEY_CURRENT_CONFIG\\Display\\Settings
Der ka du sætte indstillingerne manuelt , det virker her hos mig :))
mvh CP1
Avatar billede kousholt Nybegynder
21. oktober 2000 - 03:53 #20
Du har Asus
jeg har lige haft ligende problem med en totalt ny pc\'er..
windows installeret... ingen problemer ...med genstart og det hele...
pc.eren bliver lukket ned og står stille 5-10 minutter ...grafikdriver og lyddriver væk + systemfiler til windows skal genetableres
danm shit..
det viser sig at der skal installeres nogle driverfiler til bus master pci ide og agp vxd via chipset funktion registry og irq routing miniport efter installationen af windows...
rent ged
disse filer lå mellem divers programmer aacrobat readder og antivirus programmer...

Prøv og tjekke og der ligger ligende filer på de købte medfølgende cd\'er
Avatar billede sorenmt Nybegynder
21. oktober 2000 - 11:30 #21
Jeg har ikke haft problemet siden nopper forslog at jeg skulle installere nye driver, hvilket jeg gjorde, så pointene må gå til ham