Avatar billede lae Nybegynder
08. november 2002 - 12:26 Der er 3 kommentarer

Langsom Word/Excel

Når man arbejder med Word/Excel dokumenter på et netværksdrev, kan det nogengange føles lidt sløvt.
For Word kan man ændre cache size til fx 16000
(HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Options\cache size) - og det hjælper faktisk.

Jeg har ikke kunnet finde noget tilsvarende for Excel.

Kender nogen en mulighed for at speede Excel op ?
Avatar billede Chewie Novice
08. november 2002 - 13:13 #1
det er bare et gæt ... :o)

(HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\excel\Options\cache size)
Avatar billede lae Nybegynder
08. november 2002 - 13:15 #2
Er prøvet :)
Jeg synes ikke rigtig det giver noget...
Avatar billede controller_wanna_be Nybegynder
29. september 2006 - 20:07 #3
Du kan sætte Excel til manuel beregning: Funktioner > indstillinger > beregning > marker "manuel".

For at foretage beregninger i det aktive ark trykkes skift + f9
f9 beregner hele filen. Vær opmærksom på, at Excel nogen gange skifter indstillingen tilbage til automatisk beregning.
Du kan evt. også øge PCens sidefil og øge tiden mellem autogem.