Når man arbejder med Word/Excel dokumenter på et netværksdrev, kan det nogengange føles lidt sløvt. For Word kan man ændre cache size til fx 16000 (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Options\cache size) - og det hjælper faktisk.
Jeg har ikke kunnet finde noget tilsvarende for Excel.
Du kan sætte Excel til manuel beregning: Funktioner > indstillinger > beregning > marker "manuel".
For at foretage beregninger i det aktive ark trykkes skift + f9 f9 beregner hele filen. Vær opmærksom på, at Excel nogen gange skifter indstillingen tilbage til automatisk beregning. Du kan evt. også øge PCens sidefil og øge tiden mellem autogem.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.