Avatar billede pluto Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word - rette stavekontrol

Hvordan kan man rette et forkert indlagt ord i ordbogen (stavekontrol databasen) i Word 95 - v. 7.0?
Avatar billede driis Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:14 #1
Brugerordbogen ligger i en fil, der hedder \'bruger.dic\' - jeg kan ikke lige huske præcis, hvor den ligger, men søg efter den i dit Office - bibliotek. Filen er en almindelig tekstfil, der indeholder de tilføjede ord - så du åbner blot bruger.dic i Notepad, finder det forkerte ord og retter det, så det bliver rigtigt.

Hvis du har flere end én brugerordbog, ligger disse også i filer med endelsen \'.dic\'
Avatar billede ckrame Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:04 #2
Den kan også ligge i windows\\proof biblioteket
Avatar billede driis Nybegynder
09. oktober 2000 - 22:28 #3
ckrame har ret, du bliver nok nødt til at kigge efter begge steder.
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:13 #4
Lav bare en søgning på hele harddisken .. hehe
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2000 - 23:16 #5
og hvilket ord er det der er forkert?
Avatar billede kvanque Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:37 #6
Stop du kan ikke bare rette i bruger.dic for at gøre det skal du:
1. åbne word
2. gå op i menuen funktioner og vælg instillinger
3. klik på fanebldet satve- og grammatik kontorl
4. klik på knappen brugerordbørger
4. marker bruger.dic og vælg rediger
5. ret i filen
6. gem filen og luk den
7. gå op i indstillinger og slå automatisk stavekontorl til igen