Avatar billede evolution Nybegynder
08. november 2002 - 10:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk Imagemap

Hey..

Jeg er igang med at lave et image map http://www.friserverplads.dk/aes/Kort/Untitled1.html

Men jeg ville gerne have gjort sådan at man kunne trække oplysningerne ud fra databasen og gøre at de forskellige kommuner bliver en forskellig farve..

Rød: Lidt
Gul: Mellem
Grøn: Mange

Lidt som de er nu men det skal være sådan at når man åbner siden henter den oplysningerne fra databasen og de forskellige kommuner bliver hver sin farve, kommer an på hvor mange der bor i de forskellige kommuner!

-----Skære det lige ud i pap-----

Man åbner siden, siden henter oplysningerne fra databasen, fx. københavn har mange indbyggere så den bliver grøn og i ALT=(Hvor mange folk der er). Men københavn kan også blive gul hvis der er mellem og rød hvis der er lidt.

----------------------------------

Håber i kan hjælpe mig og at i forstår mig...
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 11:01 #1
må det laves i asp ? ellers har jeg igen ide om hvordan du vil lave det i html ?
Avatar billede evolution Nybegynder
08. november 2002 - 11:02 #2
Lige meget.. men helst asp..
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 11:04 #3
Det bliver ret svært, da du skal have ret mange billedfiler, du skal jo have en for hver kommune, men da kommunerne ikke er firkantede, vil de støde op til hinanden. Derfor skal du måske have 7.8 forskellige billeder for hver kommune :)

Jeg vil foreslå at lave det i Flash, da det gør det _meget_ nemmere.
Avatar billede evolution Nybegynder
08. november 2002 - 11:05 #4
Jeg kan ikke finde ud af flash men hvis du/i kan må du/i meget gerne lave det :o)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 11:07 #5
Jeg kan desværre ikke finde ud af Flash, men ved at det burde være ret simpelt...
Avatar billede evolution Nybegynder
08. november 2002 - 11:08 #6
hmm... hvad gør vi så?

Man  skal vel kun bruge 3 billeder af hver kommune?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 11:12 #7
Ja, hvis du kunne klippe kommunen ud, men hvordan vil du placere dem?

Et gif billede er nu engang 4-kantet, det bliver svært at komme uden om :)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 11:13 #8
Det nemmeste i Flash må være noget med at lave hele landkortet som et billede, og så på en eller anden måde dynamisk farve det område der skal være farvet.

Jeg tror det giver mere mening at flytte dette spm. til Flash kategorien...
Avatar billede evolution Nybegynder
08. november 2002 - 11:16 #9
Ja, men jeg har ikke flash programmet...
Avatar billede evolution Nybegynder
08. november 2002 - 11:23 #10
Okay jeg flytter...