Avatar billede renis Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:15 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke overspille til videobåndoptager

Jeg har et Studio DC10+ og har redigeret en video på dette, det er iorden.

Nu vil jeg så have den over på et videobånd, men jeg kan ikke spille den over.

Jeg har et scartstik med 4 stik på (s-vhs, composite, lyd left og lyd right).

Jeg har sat et stik fra Composite output til composite stikket på scartstikket. der sidder også et stik fra mit lydkort output til de 2 lydstik på scartstikket.

Nu trykker jeg så på makevideo og den laver så en video, da den er færdig skriver den.:
Press the playbotton on the player window to play back your video.
Når jeg gør dette afspiller den videoen, men jeg kan ikke få den over på videobåndet uanset hvordan jeg gør.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt ?????
Avatar billede oletp Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:54 #1
Det er helt sikkert din video der er problemet.
Jeg har selv DC10Plus og har ingen problemer.
Har du indstillet videoen rigtigt ?
Kabel Composite fra PC,er til videomaskinen.
Fra videomaskinen til fjernsyn scartstik.
Så skulle du kunne følge med i overføringen på fjernsynsskærmen.
Har du indstillet DC10plus til PAL-systemet?
Cheek igen hele DC10plus,s opsætning.
Det kan være det ikke hjælper dig meget, men det fungerer hos mig uden problemer.
Avatar billede lasse_k Nybegynder
13. oktober 2000 - 18:04 #2
- tjeck en gang om den er sat til at spille composite out og ikke s-video?
Avatar billede souledge Nybegynder
14. oktober 2000 - 15:32 #3
Jeg har også et DC10+ kort som jeg nyder godt af.
Fejlen ligger nok at at det kræver 2 forskellige typer scart-stik!
Skal du have video fra scart-stik ud i S-VHS/COMPOSITE/PHONO-AUDIO, så skal du have et scartstik, skal du have det fra S-VHS/COMPOSITE/PHONO-AUDIO og ind i scart-stikket(ligesom dig) skal du have et andet, du kan også købe scart stik med en kontakt på hvor man kan bestemme om scart-stikket skal have input eller output! Du skal også huske at Miro kortet kun kan outputte til en af portene på kortet af adgangen, så du skal indstille om du vil bruge S-VHS som udgang eller Composite!

Håber det kan hjælpe!
Avatar billede renis Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:44 #4
I første omgang tak for jeres svar, der er lidt tryk på i øjeblikket, men jeg får kigget på det i løbet af ugen

Tak
Avatar billede renis Nybegynder
04. november 2000 - 08:24 #5
Tak for jeres svar iforstår at ramme plet, videoen var indstillet forkert og jeg brugte et forkert scart-stk.