Avatar billede persv Nybegynder
08. oktober 2000 - 12:50 Der er 22 kommentarer

IE; sidefejl i modul MSHTML.DLL ved JPEG-billeder

Når jeg åbner en side med JPG billeder får jeg følgende meddelelse:
\"Programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes\"
Detaljer:
\"IEXPLORE forårsagde en ugyldig sidefejl i MSHTML.DLL på adressen 0167:70dl153e2 Indhold af ......\"
Jeg forsøgt følgende:
1  Udskiftet MSHTML.DLL filen med ny fra Microsoft
2  Opdateret fra Win 98 til Win 98 SE
3  Forsøgt med Win 2000
4  Opdateret fra EI 5.0 til 5.5
5  Skiftet grafikkort (AGP)
6  Geninstalleret Win98 på ny harddisk
7  Udskiftet RAM-kort
men problemet er det samme.

Når jeg anvender Netscape er der ikke tilsvarende problemer.
Avatar billede blood Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:11 #1
gør det så burte det virke
Opdateret fra EI 5.0 til 5.5
Avatar billede blood Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:11 #2
svar
Avatar billede persv Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:22 #3
Som nævnt har jeg allerede opdaeret fra 5.0 til 5.5 !!!!!!
Avatar billede dcasso Nybegynder
17. oktober 2000 - 22:27 #4
Håber dette hjælper:

Jeg har haft et ligende problem og har også prøvet alt mellem himmel og jord, og har endelig fundet noget der virkede.

Det der virker, er en sikkerhedsupdate fra MS og den kan hentes via dette link.

http://www.microsoft.com/msdownload/iebuild/dlbhav/en/136291.htm

Håber den også hjælper dig.
Avatar billede persv Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:04 #5
Til dcasso

Mange tak for dit forslag.
Jeg har hentet filen, men når jeg forsøger at køre programmet får jeg desværre meddelelsen:

\"This update does not need to be installed on this system\"

hvis du har andre gode forslag, er jeg meget interesseret.
Avatar billede dcasso Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:16 #6
Gider du fortælle mig, om du kører med SD-ram
Avatar billede persv Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:29 #7
Jeg har 1 stk 64MB 168pin SD100 RAM
Avatar billede dcasso Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:39 #8
Problemet med MSHTML, er at det ikke behøves at være denne fil der er problemet, det kan både være \"kernen i windows\" \"kernel32.dll\" og GDI.exe (Grafik) m.fl. som er mulige kandidater til det problemer:

Nogle direkte årsager kan være følgende:
1: SD-RAM står til forkert Latency (læste jeg om, men ved ikke helt hvad det betyder, men man kan vist indstille det i BIOS, og det skal vist nok stå på 2 i stedet for 3, men prøv de nedenstående løsning først)
2: Forkert/for gammel driver til dit grafikkort (lyder det jo ikke som om det er)
3: For høj farveopløsning (Prøv lige 256 farver og skriv så lige udfaldet af denne afprøvning)
4: Elendig hjemmesideprogrammering (CSS, Javascript, java m.fl. kan også give problemer, så er det kun på nogle specifikke sider du får problemer?)
5: For gammel browser/operativ system (Ie4 el. Win 95, heller ikke et problem her)
6: Grafikkortets hastighed er for høj (nedsættes under \"Jeg kører engelsk windows\" Display\\Settings\\Hardware Acceleration)
7: Programmet Gator kan give problemer

Håber at der er nogle nye forslag på denne liste, som du ikke har prøvet før, for hvis der ikke er, tja. så kan jeg ikke hjælpe dig.

Dcasso
Avatar billede persv Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:05 #9
Tak for de mange forslag.
1. Jeg har ændret SDRAM CAS Latency fra \"Auto\" til hhv. 2 og 3 uden effekt
2. Grafikkort er rimelig nyt Winfast S320II 16MB og jeg har opdateret driveren    efterfølgende
3. Jeg har fosøgt med 16 farver uden held
4. Det er alle, bl.a. www.danskebank.dk
5. EI 5.5
6. Er også forsøgt
7. Hvem er Gator ??
Avatar billede dcasso Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:55 #10
Så vidt jeg husker er det et Accelerator til downloadning af filer
Avatar billede dcasso Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:58 #11
Jeg bliver nok nødt til at sige, at jeg ikke kan komme med flere ideer pt.

Sorry
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. januar 2001 - 09:41 #12
Stadig problemer, persv?
Avatar billede persv Nybegynder
02. januar 2001 - 19:22 #13
Problemet er der fortsat.
Heldigvis virker Netscape.
Avatar billede persv Nybegynder
03. marts 2001 - 21:22 #14
Ingen hjælp fra eksperten
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 21:30 #15
Hvilken DirectX ligger du inde med? 8.0A er udkommet - fixer en del bugs ved 8.0
http://www.tweaktown.dk/files/video/DirectX8-433-2.exe
Avatar billede persv Nybegynder
03. marts 2001 - 22:00 #16
Til xtom
Tak for forslaget. Jeg har nu hentet DirectX8, men problemet er det samme. Når jeg kører test af DirectX8; \"display/Direct 3D\" kan jeg ikke se \"spinning cube\". !!

Har du andre forslag ??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 22:04 #17
Ehm.. ja.. prøv at installere Detonatordriverne til skærmkortet.. kunne tyde på dem du har ikke er D3D/DX kompatible.

http://www.tweaktown.dk/files/video/Detonate/W9x-688_CAD.zip

Xtom` =)
Avatar billede persv Nybegynder
03. marts 2001 - 22:33 #18
Jeg har nu prøvet at installere driverne, men fortsat samme problem. Der er åbentbart et 3D problem.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. marts 2001 - 13:12 #19
Avatar billede oliolioli Nybegynder
25. oktober 2003 - 17:45 #22
det fordi du har hentet dine billeder fra nogen der har billedscript prøv at find dem et andet sted