Avatar billede pizzamania Nybegynder
08. november 2002 - 01:37 Der er 8 kommentarer

10 m/bit nokk ?

Heisann:)

Er en 10 m/bits linje "enough", til å få en god web sever på et par sider.. f.eks.. hvor mange besøkende og lignende kan jeg ha ? og vill di få ned siden raskt ?

Er det noen som har erfaringer i å sette opp web servere som kan hjelpe meg litt extra ?
Avatar billede runeevers Nybegynder
08. november 2002 - 01:49 #1
Ja, 10mbit burde være rigeligt så længe siden ikke belastes voldsomt.

Mht webserver, så prøv evt http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=706 hvis indholdet af pakken svarer til dine behov.

~ r
Avatar billede pizzamania Nybegynder
08. november 2002 - 01:54 #2
har jeg muligheten til å ha en side med 2 millioner page views, eller lignende med 10 m/bits linje tror du, vill det være grei fart uansett ?

anngående linken... er det slike programmer for ASP og CGI også ? og.. kan jeg ha, ASP,CGI/Perl,Cold Fusion, og Php, på en og samme server, Windows2000 ?
Avatar billede hsm Nybegynder
08. november 2002 - 06:32 #3
2 millioner eksponeringer ... på hvor lang tid?
Avatar billede ctacta Nybegynder
08. november 2002 - 07:21 #4
Jeg har et stort website kørende på en dedikeret 2Mbit linje, så....
Det er lidt svært at angive en kapacitet når jeg ikke kender indholdet af dit website og den trafik det skal generer, hermed forventet antal samtidige brugere.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 08:42 #5
med mindre at det er tung billede grafik, burde det vel ikke at være noget problem, at køre den side fra en 10 m/bit linie..... men selvfølgelig er alt relativt :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2002 - 09:08 #6
Du vil kunne trække ca. 3125 GB trafik med en 10Mbit linie, hvis du har den for dig selv og udnytter den.

Der er dog ingen site der bruger ens trafik, men et normalt hr. og fru. jensen site bruger nok max 500kb trafik/mdr. så der er jo plads til en del på linien..

Dertil skal du evt. havde lidt til mailen/dns og øverige servere???

Men en 10Mbit vil helt klart være nok og sikkert for meget.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2002 - 09:09 #7
Plus at vi lavet lidt stats på nogle site og der kunne de havde mellem 50.000-200.000 besøgende pr. GB (det er dog site uden billeder m.m.) * 3000 som en 10 Mbit vil kunne klare.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:14 #8
lukketid ?