Avatar billede waya Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

select box

hvordan laver man en select box (tror jeg det hedder - ikke en dropdown), som man ser det her på Eksperten under \'søg\'.

NB! I modsætning til den man ser her, skal der åbne et nyt vindue så snart man klikker på linket i boksen (altså uden submit-knap).

Forstår I, hvad jeg mener?
Avatar billede logout Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:29 #1
Sådan her, kan ses på www.nokia.dk

<SELECT NAME=\"LOCATION\" OnChange=\"top.location.href=this.options[this.selectedIndex].value\">
                <option selected>V&aelig;lg
                <option VALUE=\"#\">____
                <option VALUE=\"/sitemap.html\">Sitemap
                <option VALUE=\"#\">____
                <option VALUE=\"/\">Forsiden
                <option VALUE=\"#\">____
                <option VALUE=\"/mobiltelefoner\">Mobiltelefoner
                <option VALUE=\"/digitaltv\">Digital TV
                <option VALUE=\"/om\">Om Nokia
                <option VALUE=\"/3g\">3G
                <option VALUE=\"/press\">Pressemeddelelser
                <option VALUE=\"/faq\">Sp&oslash;rgsm&aring;l og svar
                <option VALUE=\"http://www.connectingpeople.nokia.se\">Connecting
                <option VALUE=\"http://www.connectingpeople.nokia.se\">&nbsp;&nbsp;People
                <option VALUE=\"/clubnokia\">Club Nokia
                </select>
Avatar billede waya Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:39 #2
det skal ikke være en dropdown, men som du ser her http://www.eksperten.dk/list.phtml?search=true&catid=101 (men uden submit-knap
Avatar billede logout Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:45 #3
Her !

<SELECT NAME=\"LOCATION\" OnChange=\"top.location.href=this.options[this.selectedIndex].value\"MULTIPLE SIZE=\"4\">

                          <option VALUE=\"/mobiltelefoner1\">Mobiltelefoner1
                          <option VALUE=\"/mobiltelefoner2\">Mobiltelefoner2
                          <option VALUE=\"/mobiltelefoner3\">Mobiltelefoner3
                          <option VALUE=\"/mobiltelefoner4\">Mobiltelefoner4
                          <option VALUE=\"/mobiltelefoner5\">Mobiltelefoner5

                        </SELECT>
Avatar billede logout Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:45 #4
du skriver dit link mellem \" \" og navnet efter >
Avatar billede waya Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:47 #5
Smukt!
Avatar billede waya Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:09 #6
Hvad hvis linket skal åbne i et nyt browser vindue? Kan du hjælpe der - det glemte jeg
Avatar billede logout Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:47 #7
hmmm pt er jeg ikke helt klar over det, men jeg tror
det ligger i top.location.href .... anyone?