Avatar billede devia Nybegynder
08. oktober 2000 - 02:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IP Forwarding?

Er der nogen der kender en metode til at enable IP Forwading på en Win2K Pro ?
- altså uden anden software?
Avatar billede devia Nybegynder
08. oktober 2000 - 02:58 #1
Hm.. fandt selv ud af det:
Opret en Incomming Connection og vælg Allow Remote computer to access local network.

nogen der kender en anden, lidt mindre omstændig, metode?
Avatar billede gozar Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:15 #2
under tcp/ip instillinger kan du enable ip forwarding
Avatar billede gozar Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:15 #3
under netværk self!!
Avatar billede devia Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:26 #4
såeh?  hvor?
Avatar billede gozar Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:35 #5
Sidder ikke lige ved en NT maskine!!
Avatar billede devia Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:40 #6
Spm går jo på W2K Pro, og her har man IKKE den bekvemmelige \"Enable Routing\" checkbox som man har i NT4.
Avatar billede gozar Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:44 #7
Og 2000 skulde være en nyre, og bedre version!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. oktober 2000 - 06:54 #8
Med fare for at lyde dum ... kan det ikke ha noget afgøre med \"Internet Connection Sharing\"?
Avatar billede svein Nybegynder
09. oktober 2000 - 09:40 #9
IP forwarding i Windows 2000 er som standard disablet og kan enables på dette vis:
To enable TCP/IP forwarding:
1. Use Registry Editor (Regedt32.exe) to view the following registry key:  HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\Tcpip\\Parameters
2. Modify the following registry value:
  Value Name: IPEnableRouter
  Value type: REG_DWORD
  Value Data: 1

NOTE: A value of 1 enables TCP/IP forwarding for all network connections
installed and used by this computer.
Avatar billede devia Nybegynder
14. oktober 2000 - 17:27 #10
I\'ll buy that!

Hm..  har dog længe undret mig over man ikke har udvidet IPCONFIG kommandoen til et lidt mere brugbart stykke værktøj.

Anyways, svein, så fatter jeg ikke lige hvorledes jeg har kunne overse den key, for jeg har sgu kigget der en del gange.. arr well ;-)