Avatar billede svanhovd Nybegynder
07. november 2002 - 15:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brugeradministrering

OK jeg er en komplet novice når det gælder Win2000 admin så er det sagt.

Jeg står og skal administrere en Win2000 server som kører iis5.0 for en lille håndfuld brugerer.

Jeg ønsker at hver bruger skal have hver sin mappe til lagring af sine www og ftp filer. Den enkelte bruger skal naturligvis kun have adgang til denne ene mappe.

Hvordan gøres dette?. Jeg må vel have gang i noget Active Directory eller?. Hvis nogen havde en link til en enkel trinvis guide til dette ville jeg være taknemelig.
Avatar billede miciver Nybegynder
08. november 2002 - 10:15 #1
Lav et homedir til alle dine brugere.

Gå ind i egenskaber for brugeren...under profile....ned i home dir boksen skriver du:

\\servernavn\sharenavn\%username%

Volia!!! ...
Avatar billede petersnotpan10 Nybegynder
08. november 2002 - 22:24 #2
peterpan10 >> kender du godt forskellen på Internet og intranet?
Avatar billede petersnotpan10 Nybegynder
08. november 2002 - 22:32 #3
mur? ligsom den kinesiske mur?