Avatar billede trulz Nybegynder
08. oktober 2000 - 01:28 Der er 8 kommentarer

Fremdeles RAM feil!

Jeg har 128 mb RAM men i dos står det at jeg bare har 64mb Ram.... dette merkes også på hastigheten på maskinen min...
RAMen ligger bare i en brikke og denne sitter godt fast! :-)
-Trulz-
Avatar billede nuna Nybegynder
08. oktober 2000 - 04:40 #1
er det 1 eller 2 forskellige ramklodser du har, på et ældre motherboard? hvis det er på et ældre motherboard - så flyt den klods een plads, det hjælper nogle gange.
Avatar billede pladask Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:30 #2
nuna__>> Han skriver d kun r én blok, sååååh;-)

Har du prøvet at flytte den éne blok over i en anden slot?
Avatar billede sen8or Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:21 #3
Hejsa Trulz,

Nu skriver du at den viser 64 MB i DOS. Hvad viser den i Windows?

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede sen8or Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:24 #4
Hejsa Trulz,

En fortsættelse af mit afviste og ukommenterede? svar: Der er enten fejl på din ram eller også har du fået en blok der kun indeholder 64 MB ram.

Prøv evt. at teste din ram med et ram-checker program - det kunne være Norton Utilities!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede bronze Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:15 #5
Hvis du har et ASUS MB kan der være problemer med 128 MB SDRAM hvis de er dobbeltsidet, dvs 16chips.
Med 8 chips virker det fint.
Har set det adskillige gange at boardet kun tæller til 64MB, har dog kun set det med ASUS.
Så hvis det er 16 chips du har, bør du prøve med en 8 chips.
Avatar billede nomiz Nybegynder
08. oktober 2000 - 23:19 #6
>>Trulz<<
Er du svensk, eller noget?
Avatar billede pladask Nybegynder
09. oktober 2000 - 00:23 #7
nomiz__>> Han er norsk;-)
Avatar billede kk3010 Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:07 #8
Ram fra forskellige mærker kan ind imellem skabe sig så de ikke kan køre sammen. Er din ram fra samme firma