Avatar billede kimallan Nybegynder
07. november 2002 - 13:15 Der er 10 kommentarer

Dansk stil om genteknologi

Hej, hvad synes i om denne stil?

Genteknologien er en stor process, som kun erfarne læger kan udføre. Lægerne prøver at skabe organer til syge mennesker. Som kun har den sidste chance for at overleve, er at få et nyt organ. Vente listerne på sygehusene er lange og folk kan ikke vente. Da deres livstid er stærkt begrænset, hvis et organ er ødelagt. Kritikere mener, at lægerne begynder at lege Gud.
Genteknologoen kan misbruges, måske om nogle år hundrede, begynder de at lave krigs soldater på genteknologien. Terrorister laver måske en ny form for en levende bombe. Det perfekte menneske skabes måske aldrig, vi tror vi har forbedret os. Men alligevel er vores verden ved at gå amok. Ozonlaget ødelægges, pga. fremtidens transportmidler. Proffessorer der lavede atom-bomben, blev kaldt helt. Nu er det verdens største trussel. Hvis terrorister får fat i disse kemiske bomber. Derfor kan genteknologien sagtens gå galt, som alt andet er ved.
Jeg mener helt personligt, at mennesker der selv er skyld i deres ødelagte organ. Ikke skulle kunne få et nyt. Kræft i leveren, skyldes f.eks. rygning. Det er helt valgfrit om man vil ryge, men så kan man ikke forlange at lægerne skal gøre alt hvad de kan for at redde en. Kører man forstærkt, ved man at der er en risisi for at blive drabt selv, eller endnu værre en anden kunne blive drabt. Pga. en fartdjævel som skal øge risikoen for at blive drabt i et trafikuheld. Vi ved heller ikke om der på længere sigt. Kan ske underlige ting med mennesker som er kommet i genterapien. Måske en generation over tusinde år, hvor de begynder at få vinger. Synes forsvinder og man får følehorn istedet for.

Hvad tror i bedømmelsen vil blive på?
Avatar billede koldstar Nybegynder
07. november 2002 - 13:18 #1
00 ... det her er et IT forum
Avatar billede donwang Nybegynder
07. november 2002 - 13:19 #2
Den var fandme ikke lang !
Avatar billede Spotgun Seniormester
07. november 2002 - 13:19 #3
Hva' klassetrin er den til? Det var sgu ikke nogen sindssygt lang stil i mine øjne...
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2002 - 13:19 #4
den er da under Fri debat
men tror nu ik' man får meget hjælp her inde om det..
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2002 - 13:22 #5
koldstar>> denne kategori er ikke direkte mindet på it, bare for at rette dig
Avatar billede kimallan Nybegynder
07. november 2002 - 13:22 #6
Det var indledningen og 2 andre.. Jeg mangler 1-2 andre pukter og en afslutning :-)
Avatar billede esoulman Nybegynder
07. november 2002 - 13:57 #7
Karakter: 6

Alt for kort. Den høje karakter er kun grundet stavningen, som er nogenlunde.
Avatar billede kimallan Nybegynder
07. november 2002 - 17:41 #8
Genteknologien er en stor process, som kun erfarne læger kan udføre. Lægerne prøver at skabe organer til syge mennesker. Som kun har den sidste chance for at overleve, er at få et nyt organ. Vente listerne på sygehusene er lange og folk kan ikke vente. Da deres livstid er stærkt begrænset, hvis et organ er ødelagt. Kritikere mener, at lægerne begynder at lege Gud.

Genteknologoen kan misbruges, måske om nogle år hundrede, begynder de at lave krigs soldater på genteknologien. Terrorister laver måske en ny form for en levende bombe. Det perfekte menneske skabes måske aldrig, vi tror vi har forbedret os. Men alligevel er vores verden ved at gå amok. Ozonlaget ødelægges, pga. fremtidens transportmidler. Proffessorer der lavede atom-bomben, blev kaldt helt. Nu er det verdens største trussel. Hvis terrorister får fat i disse kemiske bomber. Derfor kan genteknologien sagtens gå galt, som alt andet er ved.

Der er allerede et firma, som mod loven. Har meddelt at de kan lave mennesker, ved at clone dem. Dette kan få to mennesker til at ligne hinanden. Det er dog ikke blevet testet, da det er ulovligt og der er rigitg mange menensker der vil blive negative over det. Flere demostrationen har allerede fundet sted. Så nu vil firmaet prøve at få lov til at clone dyr. Jeg tror ikke de får det gennemført. Hvis alle mennesker og dyr kommer til at ligne hinanden. Så vil verden gå i stå, der vil ikke være nogen der konkurrer. Så langt tror og håber jeg ikke forskerne går.

Vaccination, er også en del af genteknologien. Vaccinationen gør at børns immunforsvar bliver stærkere. F.eks. når vi bliver vaccineret imod sygedomme osv. Men disse midler til forbedring kender vi jo og vi kender risikoen. Den er meget lille og hvis det går galt er det f.eks. pga. at barnet er immun overfor midlet.

Jeg mener helt personligt, at mennesker der selv er skyld i deres ødelagte organ. Ikke skulle kunne få et nyt. Kræft i leveren, skyldes f.eks. rygning. Det er helt valgfrit om man vil ryge, men så kan man ikke forlange at lægerne skal gøre alt hvad de kan for at redde en. Kører man forstærkt, ved man at der er en risisi for at blive drabt selv, eller endnu værre en anden kunne blive drabt. Pga. en fartdjævel som skal øge risikoen for at blive drabt i et trafikuheld. Vi ved heller ikke om der på længere sigt. Kan ske underlige ting med mennesker som er kommet i genterapien. Måske en generation over tusinde år, hvor de begynder at få vinger. Synes forsvinder og man får følehorn istedet for.

Hvad synes i nu? Og hvad kan ændres eller tilføjes?
Avatar billede kimallan Nybegynder
07. november 2002 - 20:29 #9
Nå okay :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:14 #10
lukketid ?