Avatar billede minau Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

frame brede = js variabel?

Kunne du tænke sig at tjene 83 dask? ok så hjælp mig lige (fast if posible :-)

<HTML>
    <HEAD>

    <SCRIPT>
            var tal = document.body.offsetWidth-20-45
        </SCRIPT>

    </HEAD>

    <FRAMESET FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" ROWS=\"20,&{tal},45\" COLS=\"100%\">
        <FRAME SRC=\"\" NAME=\"top\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>
        <FRAME SRC=\"\" NAME=\"menu\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>
        <FRAME SRC=\"\" NAME=\"bund\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>
    </FRAMESET>

</HTML>

Jeg kan kortsagt ikke få højden på en frame til at være værdien af en javascriptvariabel.

Avatar billede minau Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:00 #1
(Altså prøblemet er i ROWS=20,&{tal},45 (og jeg ved godt at man kan skrive *)
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:18 #2
forstår ikke lige hvad du mener...
Avatar billede doeleman Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:18 #3
Hvorfor bruger du ikke bare * ?

Ellers skal du vel bruge skrive hele linien med java script:
...ROWS=\"20,<SCRIPT type=\"JavaScript\">document.write(tal)</SCRIPT>,45\" COLS=\"100%\">
Avatar billede nixen Nybegynder
08. oktober 2000 - 00:32 #4
<html><head><script language=\"Javascript\">
function doc_onload() {
str = \"20,\"+document.body.offsetWidth;
frameSet.rows = str;
}
</script></head><body>
<frameset id=frameSet framespacing osv.osv.
Avatar billede webprinsen Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:00 #5
<HTML>
<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
function frames(){
document.write(\'<FRAMESET FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"3\" ROWS=\"20,\'+hoejde+\',45\" COLS=\"100%\">\');
document.write(\'<FRAME SRC=\"\" NAME=\"top\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>\');
document.write(\'<FRAME SRC=\"\" NAME=\"menu\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>\');
document.write(\'<FRAME SRC=\"\" NAME=\"bund\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>\');
document.write(\'</FRAMESET>\');
}
// -->
</SCRIPT>

<NOSCRIPT>
<FRAMESET FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" ROWS=\"20,*,45\" COLS=\"100%\">
<FRAME SRC=\"\" NAME=\"top\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>
<FRAME SRC=\"\" NAME=\"menu\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>
<FRAME SRC=\"\" NAME=\"bund\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" NORESIZE>
</FRAMESET>
</NOSCRIPT>
</HEAD>

<BODY onLoad=\"frames()\">

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
// PS! Scriptet skal stå i BODYsektionen for at virke korrekt

if(window.innerHeight){
var hoejde = window.innerHeight;
}
else if(document.body){
if(document.body.clientHeight){
var hoejde = document.body.clientHeight;
}
else{
var hoejde = \'*\';
}
else{
var hoejde = \'*\';
}
if(hoejde != \'*\'){
var hoejde = hoejde-20-45;
}
// -->
</SCRIPT>

</BODY>
</HTML>

Du kan selv erstatte clientHeight med offsetWidth i scriptet, hvis du ønsker det.
Jeg forstår dog ikke helt, hvordan du kan definere højden i et frameset ud fra browser breden (offsetWidth).

--
M.V.H.

Webprinsen
HTML-koder, og java script:
http://hjem.get2net.dk/wp-html/
Avatar billede minau Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:40 #6
ØØhh - det var også en fejl :D - det var naturligvis offsetHeight jeg mente :)