Avatar billede baastrup Nybegynder
07. november 2002 - 10:52 Der er 7 kommentarer

Font fejl når jeg forsøger at starte XFree86!

Hej

er der nogen der kan hjælpe mig lidt med denne.

(==) Using config file: "/etc/X11/XF86Config"
Couldn't open RGB_DB '/usr/X11R6/lib/X11/rgb'
PEXExtensionInit: Couldn't open default PEX font file  Roman_M
Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap

Fatal server error:
could not open default font 'fixed'

det ser ud til at font mapperne er tomme altså fx PEX og hvad de ellers hedder.
Avatar billede dank Nybegynder
07. november 2002 - 10:59 #1
Har du alle Xfree86 fonts installeret? Det ligner meget at de ikke er
Avatar billede baastrup Nybegynder
07. november 2002 - 11:01 #2
jeg har installeret x11-server/XFree86-Server
er det ikke nok?
Avatar billede dank Nybegynder
07. november 2002 - 11:04 #3
jeg ved ikke super meget om BSD, men jeg vil i alle tilfælde tro du skal prøve at lede efter nogle font pakker bland ports, og jeg tvivler egentligt på at server pakken indeholder fonts
Avatar billede dank Nybegynder
07. november 2002 - 11:12 #4
http://www.au.freebsd.org/ports/x11-fonts.html

Det må være nogle af de øverste.. men igen... bsd er ikke min stærke side, så alt er utestet og på eget ansvar :o)
Avatar billede baastrup Nybegynder
07. november 2002 - 12:45 #5
nå så må jeg lave en sysinstall :-(
Avatar billede kramse Nybegynder
06. juni 2003 - 01:26 #6
det ville være lækkert hvis folk gad ulejlige sig med at skrive hvilken version de brugte af det pågældende sw ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. august 2003 - 07:48 #7
er du kommet videre for så var det måske på tide at lukke spm

hvis ikke .. så tag og cvsup
og så tag og instaler
cd /usr/ports/x11/XFree86-4
make install clean

det skulle klare det og hvis du ikke kender til cvsup m.m så bare sig til

det er ikke nok kun at instalere
XFree86-Server