Avatar billede jesperpi Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke udskrive til LPT3 fra NAVISION

Jeg har en bekendt som bruger NAVISION Regnskabsprogram!
Vi har en printserver i netværket og på den enkelte pc er printeren oprettet således man kan udskrive til lpt3 fra DOS programmer.
Hvis jeg skriver (i dos prompt)
\"dir > lpt3\", så kommer det ud på printeren.

Men NAVISION kan ikke skrive til LPT3, hvad gør jeg eller hvad gør jeg forkert ?

Send evt. en mail på multinex@it.dk
Avatar billede jalle Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:38 #1
Gå ind i egenskaber på printeren og under fanebladet detajler. Tilføj printerport og vælg lpt3 og skriv stien på netværksprinteren.

stien ser således ud: \\\\servernavn\\printernavn
Avatar billede teknik Juniormester
07. oktober 2000 - 22:42 #2
Uden at kende navision, så burde nedenstående hjælpe hvis navision kører i Windows.
- er navision rent dos baseret så er det ikke relevant.

Du skal installere den pågældende printer(og driver) på PC\'en med Navision, som en netværksprinter.
Navison skal så printe til \"den\" printer (ikke til en LPT port)
For navision vil den derefter ligne en normal windows printer.
Håndteringen af at data til denne printer skal gå til \"LPT3\" laaves så inde i opsætningen af netværksprinteren.

mvh :-)
teknik
Avatar billede jesperpi Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:43 #3
Jalle, det er gjordt og som jeg også skriver kan jeg godt skrive til printeren fra en DOS prompt, men ikke fra NAVISION !

Avatar billede jalle Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:44 #4
>>jesperpi

Virker det nu???
Avatar billede jesperpi Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:47 #5
Når jeg åbner en DOSboks (Prompt og skriver
\"dir > lpt3\" så kommer det ud på printeren !
Hvis jeg så lader være med at lukke dette vindue, ja, så kan NAVISION godt skrive til LPT3.

Måske skriver NAVISION direkte til porten ?
Avatar billede jesperpi Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:48 #6
>>Jalle, nej det virker ikke.
Avatar billede jalle Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:54 #7
Det kunne tyde på at NAVISION ikke er sat rigtigt op.

Nu kender jeg ikke NAVISION ret godt, men hvordan ser instillingerne ud på den aktuelle printer-opsætning i NAVISION??
Avatar billede jesperpi Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:59 #8
>>Jalle, der er desværre ikke så meget at stille på !

I port kan man angive hvilken port printeren skal skrive på, og her skriver jeg så LPT3 , men ak, det virker ikke
Avatar billede jalle Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:05 #9
Prøv at lave en bat fil, hvor du har definere printerport og derefter starter programmet fra den fil.

bat-filen skal se nogenlunde sådan ud:

net use lpt3 \\\\servernavn\\printernavn /y

stien til NAVISION