Avatar billede reanimator Nybegynder
07. november 2002 - 08:49 Der er 4 kommentarer

Ny inden for feltet PDA'er og har brug for lidt generel informati

Hej allesammen.

Jeg har overvejet at købe en Palm m130, men har lige et par spørgsmål inden jeg river pengepungen frem.

1. Palm OS 4.1 har jeg hørt er kompatibelt med både windows og mac platformen, er det rigtigt?
2. Er der nogen der har haft dårlige/gode erfaringer med Palm m130?
3. Er der bedre PDA'er i samme prisklasse - ca. kr. 2200 ?

Mvh
/Reanimator
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. november 2002 - 09:11 #1
1. Nej... PalmOS er faktisk ikke kompatibelt med noget som helst. Men der findes convertere til dokumenter fra stort set enhver platform. Så reelt er dette ikke noget problem. Generelt er PalmOS et rigtigt godt os stabilt PDA OS.

2. Man kunne måske savne en farveskærm. Men det kommer helt an på ens behov. Personligt synes jeg den dækker de almindelige behov for en PDA. Kalender, notesbog, adresseliste og todolists kører perfekt. Skærmen er faktisk overordenlig god til at læse e-books på, hvis man har brug for dette. Batterilevetiden er blandt de absolut bedste på PDA markedet.

3. Den er nem... nej.. ikke efter min mening. :)

NanoQ
Avatar billede pzycho Nybegynder
14. december 2002 - 18:24 #2
NanoQ > Er det mig der er helt gal på den eller har Palm m130 farveskærm?

http://www.palm.com/products/palmm130/
Avatar billede dkchr Nybegynder
20. december 2002 - 00:52 #3
Bedre sent en aldrig, lige et par betragtninger hvis du ikke har købt endnu. Jeg har købt en Palm m130 og er godt tilfreds med den. Har haft den ca. en måned nu og lige købt tastatur (GoType) til den. Den har en farveskærm,som er ok men absolut ikke god i sollys udendørs.
Jeg synkronisrer email, word/excel dokumenter, outlook m.m. med den medfølgende software. Det virker stort set upåklageligt.

Udviklingen går jo hurtigt og i samme prisklasse bør du over veje en M515, den har har 8MB mere og bedre skærm til kun 700,- mere. Dell har lige lanceret deres Axim 5 for $250 http://www.dell.com/us/en/gen/topics/segtopic_axim_x5.htm
Ligeledes bør en Handspring tages i betragtning, de har også nogle billige modeller med GSM (f.eks. Treo 180 til $200). Jeg savner faktisk at der er telefon indbygget i min Palm. Den nye Palm Tungsten har det, men prisen er pebret...
Avatar billede dkchr Nybegynder
20. december 2002 - 00:53 #4
at der IKKE er indbygget telefon i M130 var det jeg savnede