Avatar billede meelby Nybegynder
24. juli 1999 - 20:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Modem starter ved opstart

Er der nogen der kan fortælle hvorfor mit modem kobler sig til internettet, hver gang jeg starter min computer. Og ikke mindst hvordan jeg kan deaktiverer opkaldsproceduren.

Jeg har ikke noget i start BIB.
Jeg kan ikke se nogen fejl via msconfig
Jeg kan ikke se nogen fejl via Regedit

HJÆLP - Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede tryl Nybegynder
24. juli 1999 - 20:41 #1
Mit bud er, at der starter et eller andet program der vil online registreres - tjek for udløbne shareware programmer.
Avatar billede gita Nybegynder
24. juli 1999 - 21:08 #2

der ligger formentlig en lille fidus i din start menu... den skal du bare slette
Avatar billede meelby Nybegynder
24. juli 1999 - 21:31 #3
Tryl

Efter nogen tid, har jeg afinstalleret diverse (2 stk shareware) MEN - det hjalp ikke?

Gita

Min start menu er helt tom, så det er ikke det der er problemet?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. juli 1999 - 22:35 #4
Kobler den sig bare på nettet? Eller åbner den også Internet Explorer / Netscape op?
Sker der nogen aktivitet på nettet når den kobler sig på?
Avatar billede yggdrasil Nybegynder
24. juli 1999 - 23:14 #5
Har du også tjekket i registreringsdatabasen, at der ikke via HKEY_LOCAL_MACHINE/software/microsoft/windows/currentversion/run (eller runservices) startes et eller andet program, der automatisk kobler op til internet?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 23:45 #6
Der er et af dine programmer som laver en TCP/IP request, det vil sige at det prøver at kontakte en computer på internet.

Hvis du vil undgå at den ringer op selv, så gør sådan her:

Internet Explorer -> View -> Options -> Connection -> Connect using a Local Area Network

så kan du ringe op som du plejer med modem, men den ringer ikke op uden at du har bedt den om det...
Avatar billede meelby Nybegynder
25. juli 1999 - 13:21 #7
cyberesben

Det kan godt være løsning virker, men det er for besværligt at styre - specielt når vi er mange i familien, der alle gerne i tide og utide vil på nettet?

yggdrasil
Ide var god nok, men jeg kunne ikke finde nogen programmer der vil koble sig til nettet?

goulduck
Den starter bare opkoblingen, uden at foretage noget (så vidt vi kan se), og det sker hver gang vi starter computeren?

Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juli 1999 - 13:31 #8
meelby>> hvad er for besværligt at styre?

du kan bare lave en genvej til dialup-ikonet, nede i Quicklaunch

så kan man komme på nettet når men vil og undgå at den selv ringer op
Avatar billede mabu Nybegynder
09. august 1999 - 16:59 #9
Jeg har for et par måneder siden haft et lignende problem, men med den forskel at den også slukkede Numlock.
Jeg kan ikke huske nøjagtig, hvad der skete, men det resulterede i at jeg måtte slette en linie i win.ini, der hed: Run=nodll, herefter virkede alt normalt. ( Den lavede kun opkald - ingen IE opstart )
Det er et skud i tågen, men jeg havde heldet med mig den dag.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. august 1999 - 13:34 #10
ellers prøv mit forslag igen
Avatar billede meelby Nybegynder
03. oktober 1999 - 18:48 #11
Lukker :-)