Avatar billede levditliv Nybegynder
06. november 2002 - 21:51 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Xp gør program langsomt!

Jeg har et program som opkobles til internettet. Problemmet ligger i at hastigheden er ufattelig langsom i forhold til explore der kører optimalt. Har adsl, virker som om at Win Xp gør programmet langsomt idet nogen gange går lige op og vender på ca. 60 kps og falder ned på de 3-4 sekundet efter......Det må være Xp???
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2002 - 22:04 #1
Hvilket program er der tale om? (jeg gør lige opmærksom på at fildelingsprogrammer ska´m er lovlige nok) :)
Avatar billede levditliv Nybegynder
08. november 2002 - 14:14 #2
vil bare gerne undgå at folk begynder diskutere noget helt andet end mit problem, men det hedder Kasah..
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2002 - 15:19 #3
det staves vel kazaa ;)

ang. hastigheden så er det vist meget normalt - det kommer jo an på om modparten har en hutig eller langsom forbindelse :)
Avatar billede levditliv Nybegynder
09. november 2002 - 13:39 #4
ja...men kender mange der køre med 30-40 kps...lille mig skal være heldig vis den kommer over de 10.....
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
09. november 2002 - 13:42 #5
det er rigtigt hvad john stigers siger.. men du kan jo gå ind i programmet og sætte den op til at bruge internet resourcer 100% ... kan være den står på en max opload/download...
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
09. november 2002 - 13:44 #6
mener man går ind i Kazza (tools) + (advanced)
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
09. november 2002 - 13:44 #7
ellers er det edonkey ... kan ik huske :(
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. februar 2003 - 15:50 #8
Hejsa...

XP har også en netværksdel som hedder : QoS ......den sørge ofte for at når man downloader, så kører det ufatteligt langsomt, fordi QoS tildeler Windows en vis båndbredde....:-(

Højreklik på netværkssteder, og vælg egenskaber, højreklik på din LAN forbindelse og vælg egenskaber. Inde i det hvide felt, er der en linie som hedder QoS-noget-mere, klik på den, for at markere den, og klik på knappen fjern.

Hvis du får besked fra Windows at du ikke har rettigehder til at fjerne den, så kan du hente et lille program her, hvor du kan fjerne den.

http://www.xpantispy.de/

Det er et site som har udviklet et lille program, som går ind og læser på alle de "tvungne" programmer som kører under WinXP, og som giver dig mulighed for at lukke dem ned, så de ikke generer dig igen....:-)

Ganske fin lille ting......he he

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2003 - 18:47 #9
mr.athlon> måske det var på tide du læste dette: http://support.microsoft.com/?kbid=316666 - for at disable Qos giver altså ikke det vilde boost - QoS er til applicationer der kræver en vis båndbredde HELE tiden, og det har man da VIST ikke som privatbruger :)

Men læs og bliv klogere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2003 - 18:50 #10
OG!!! Det har KUN noget at sige når man kører ren LAN og bevirker IKKE at hastigheden nettet forringes..
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2003 - 18:52 #11
Q: What is QoS Packet Scheduler? (#3688)
A: Note. This only effects LAN traffic and not Internet access speeds. Also, in order for this to work, QoS Packet Scheduler must be supported on both sides of the connection.

QoS Packet Scheduler is a method of network bandwidth management that can monitor the importance of data packets and depending upon the priority of the packet, give it higher or lower priority or bandwidth levels.

Normally, if your system's LAN cards don't support QoS Packet Scheduling, you don't have to worry about it.

But, if you want to disable it, you can change it by doing the following. Note, this is not available in Windows XP Home Edition.

Start Menu --> Run --> gpedit.msc
Expand Administrative Templates under Computer Configuration
Expand Network
Click QoS Packet Scheduler
You will find an entry in QoS Packet Scheduler called "Limit Reservable Bandwidth". Double-click it, enable it, and set it to 0%.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2003 - 18:53 #12
Altså igen: Understøtter udbyder IKKE QoS, ja så er der absolut ingen grund til at disable den.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. februar 2003 - 08:56 #13
John_stigers-> Du har helt ret i din påstand, ingen tvivl om det. Bortset fra at jeg faktisk har løst et ligende problem herhjemme på min kones maskine.

Vi har 3 maskiner som alle kører gennem en switch, og da hun fik XP Pro, kørte hendes DL ufatteligt langsomt, og da jeg fjernede QoS hjalp det temmelig en del. Men som udgangspunkt så BURDE det ikke have nogen effekt på hendes internettrafik, men havde det alligevel. Derfor poster jeg det her, som en mulig løsning, for muligvis at kunne dæmme op for "levditliv"'s problem.....:-)

Mr.Athlon
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2003 - 09:27 #14
ok - så blev JEG også en smule klogere ;)
Tak for oplysningen :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. august 2003 - 16:14 #15
Takker for points...:-)