Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 20:52 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget kan jeg i dag få for de her ting?

Hej. Hvor meget kan jeg i dag sælge disse computer-dele for?
1 AMD Athlon 1000 Mhz CPU med 1 Coolermaster
1 Chaintek bundkort - ct-7aiv5 med lyd- og graffik-kort ( C-media 8738 lyd og Savage 128-bit 3d graffik )
1 Blaster Banshee graffikkort
256 mb sd-ram - pc 133
1 tilhørende kabinet med 300 watt.
Delene har været i brug cirka et år og fungerer perfekt, og selv om Banshee-kortet har været brugt længere fungerer det også perfekt.
Jeg giver point til den som kommer med det bedste bud på værdien ( ikke nødvendigvis det højeste bud )!
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. november 2002 - 20:53 #1
1500 er et godt bud
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2002 - 20:54 #2
ca. 1500 samlet
Avatar billede kcdk Juniormester
06. november 2002 - 20:54 #3
Jeg vil tro at du kan få 1500-2000 Kr. Det baserer jeg på at du idag kan få et system som er noget større til 4000 Kr.
Avatar billede initializing Nybegynder
06. november 2002 - 20:57 #4
Nok om. 1500 som de andre også siger.
Avatar billede initializing Nybegynder
06. november 2002 - 20:57 #5
om=omk.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
06. november 2002 - 21:02 #6
Aller højst 1000 kr. hvis det SKAL være i dag. Du skriver "delene" altså så går jeg udfra at du sælger uden diskettedrev, cd-rom/dvd el. lydkort og der er vist ikke nogen i dag der har så meget mod på selv at sælge en computer der desværre er blevet rimeligt outdated selv om det godt kan passe at du har købt den for 1-2 år siden.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. november 2002 - 21:02 #7
hvad er det for en harddisk

ellers er det en udmærket begynder pc til den der ikke kræver det helt store af en pc
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:04 #8
fiskesuppe, hvorfor mener du højst 1000, når de andre ligger cirka 500-1000 oveni? Bundkortet har lydkort, men ellers er det uden det andet!!
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:05 #9
Der er ingen harddisk med!!
Avatar billede kcdk Juniormester
06. november 2002 - 21:06 #10
Så er vi på under 1000 Kr fodi skal man ud og have en hd så gir man jo let 800 Kr og så er man jo over mit første bud. Mit bud bliver så 700 - 800 Kr.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. november 2002 - 21:08 #11
kommer oven i for at den er komplet

hdd =    ca 800
floppy = ca 150
cdrom =  ca 400
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:10 #12
Prøv at se bort fra harddisk, floppy og cd-rom.
Vurder de dele alene som jeg har skrevet!!
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:11 #13
Mener I stadigvæk cirka 1500 eller mener i under 1000?
Avatar billede kcdk Juniormester
06. november 2002 - 21:11 #14
SÅ vil jeg sige 700 Kr
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:15 #15
Hmmm. Delene er fuldstændig fejlfri, men arbejder I tit med køb og salg så må I jo vide at det ikke er meget da jeg gav cirka 3500 for det hele!!
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:16 #16
Har værdi-tabet virkeligt været så stort, at der ikke er mere end 700 kr.?
Avatar billede kcdk Juniormester
06. november 2002 - 21:17 #17
Problemet med "gamle" computerdele er at de hurtigt bliver forældet. Så desværre er det tit sådan at det ikke kan betale sig at sælge det gamle udstyr. Gør en ven glad med det og lad ham gi dig en kasse øl. Sådan er det desværre. Godtnok taber du flere peneg men gør en rigtig glad. Kender det kun alt for godt.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. november 2002 - 21:19 #18
ja desværre det du køber i dag er næsten forældet i morgen sådan er udviklingen

ved 1 år gammel siger man halv pris

se fx en ny 1ghz amd cpu koster nu 350kr incl m
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. november 2002 - 21:20 #19
Jeg tror roligt du kan holde dig til et udgangspunkt på 1500,- - vær villig til at handle det ned i 1200,-

Men faktisk tror jeg du vil få lettere ved at sælge det, hvis du køber en billig harddisk, floppy og cd-rom (evt. brugt) og sælger den som en komplet maskine. Her vil du kunne få en 2500 - 3000 for den.
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:20 #20
Ja, så er kcdk´s bud vel det bedste. Øv også!
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. november 2002 - 21:21 #21
eller lad den lave noget fornuftigt fx ftp server eller lign
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:22 #22
Hmmm, du, nanog, mener altså´at jeg uden harddisk og alt det, stadigvæk cirka kan få op til 1500 kr. for det?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. november 2002 - 21:23 #23
ja
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:23 #24
clausmeyer jeg bruger den såmænd kun til "hjemmebrug" og spil!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. november 2002 - 21:25 #25
det vil jeg mene ja... med lidt held... men dine chancer vil være større, hvis du kan sælge den som en komplet samlet og testet maskine.
Avatar billede webcreator Nybegynder
06. november 2002 - 21:25 #26
Nanoq > Jeg tror næppe, at han kan få 2500 - 3000, hvis han laver en komplet maskine.. Du kan få en helt ny maskine til 3000. Typisk 1.3 Ghz, 256 MB Ram, 40-60 GB HDD, 64 MB Grafikkort osv. Uden skærm, OS osv. Mon ikke folk foretrækker en ny maskine ?

- Blot en lille kommentar :-)
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:28 #27
Okay, sagen er at jeg sælger til nogle bekendte for selv at opgradere. Delene jeg sælger er alt hvad de skal bruge for at skrotte deres gamle 200 Mhz computer. Jeg ville høre hvor meget jeg kunne være bekendt at sælge for.
Nu er jeg da i tvivl om cirka 700 eller 1500 kroner er en fair pris da jeg ikke vil snyde nogen!
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. november 2002 - 21:31 #28
1500 er nok så for meget da der ikke er noget specielt hw i maskinen så 800kr er den ikke mere værd som den står i brugt pris
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. november 2002 - 21:33 #29
webcreator, den hører man tit herinde. Men for det meste er prissætninger herinde MEGET lave. Ganske enkelt fordi de der bedømmer er it-nørder, der ved hvad ting BØR koste, og hvor de kan fåes billigt. Det ved lille fru Jensen, der køber en brugt pc i Den Blå Avis ikke... for hende kan en pc til 2500 stå som et kup, uanset hvad der sidder i den, næsten...

general_bue, well... hvis det er gode venner, vil jeg sige du skal foreslå 1200,-
Avatar billede kcdk Juniormester
06. november 2002 - 21:34 #30
Jeg holder stadig på mit svar med ca. 700 Kr
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. november 2002 - 21:34 #31
Tjaa... JEG ville sige det ville være tåbeligt at sælge for mindre...
Avatar billede general_bue Nybegynder
06. november 2002 - 21:38 #32
Jeg kunne jo sige halvt af hver og cirka 950 kr.
Jeg ved ikke hvem der skal have point, for begge bud er lavere end hvad jeg først forestillede mig. Dog er det kun godt at vide hvor meget de cirka er værd.
I morgen spørger jeg i en PC- forretning, og den som er tættest får pointene!
Avatar billede webcreator Nybegynder
06. november 2002 - 22:02 #33
I en PC-forretning ? Det er da det sidste sted man skal spørge. Det er de færreste sælgere, der rent faktisk ved, hvad en computer består af :-)

Nanoq > Mht. dine sidste kommentare, så er jeg da rimeligt enig. 1200 kr. lyder som et fornuftigt bud - specielt fordi du yder lidt support til dem, ved at sætte gejlet op osv.. Jeg havde sikkert ikke selv solgt for under 2000.. Men en fair pris er nok 1200.

Men for mit vedkommende, så bare behold points. Synes det er spændende at diskutere den her slags :-)
Avatar billede thomas_205 Nybegynder
07. november 2002 - 12:41 #34
Da man idag kan få en komplet towerpc med 1200 Mhz, 256 Mb ddr ram, 40 Gb harddisk, dvddrev, floppydrev, lydkort og et Geforce 4 Mx420 med 64 mb ddr, for ca 3800 med kabinet og det hele, så vil jeg sige at dine stumper ca. ligger i 600-800 kroner!
Avatar billede general_bue Nybegynder
07. november 2002 - 20:41 #35
Hej allesammen. Jeg har nu spurgt i 2 pc-forretninger. Man var begge steder helt enige. 1700 kr. er den rette pris. ( om det så var et tilfælde at begge sagde 1700 kr. ) - kcdks bud var således mest reel til at starte med, men nanoq får pointene da nanoq var tættest på i sidste ende.
Webcreator - muligvis havde du ikke solgt for under 2000, men her er alle åbenbart enige om, at det er for høj en pris.
Det er jo åbenlyst ikke alle eksperter man her på nettet kan regne med!
Avatar billede kcdk Juniormester
07. november 2002 - 20:58 #36
Ellers er det ikke alle butikker
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
07. november 2002 - 21:09 #37
Det er jo åbenlyst ikke alle eksperter man her på nettet kan regne med!

med sådan en kommentar til folk her på siden skal du da ikke forvente nogen bruger tid på dig
Avatar billede thomas_205 Nybegynder
09. november 2002 - 13:08 #38
Lige mine ord, det er sq ikke dem i computer forretninger der har forstand på det, det eneste de har er en HH, og det er man sq ikke prof af!!!!!!!!
Avatar billede kcdk Juniormester
09. november 2002 - 14:31 #39
Jeg vil heller ikke sige jeg er prof, men jeg har dog fingeren på pulsen.