Avatar billede dcgeek Nybegynder
06. november 2002 - 14:26 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Er regeringen korrupt?

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=16854

Regeringen dropper gratis skolecomputere til fordel for at sprut og tobak skal være billigere! Sig mig, synes regeringen at det er bedre at de gamle skal have billigere sprut og tobak, istedet for at eleverne skal blive bedre til IT?
Avatar billede mt23 Nybegynder
06. november 2002 - 14:28 #1
De er fandme nogle nar hoveder...!

Hjælp lige mig -> http://www.eksperten.dk/spm/280023
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. november 2002 - 14:30 #2
Er det foerste gang der smoeres tykt paa i en valgkamp hvorefter de elegang loeber fra loefterne ?? Tror faenomenet hedder "lad os narre folk til at stemme paa os saa vi kan faa magt"
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. november 2002 - 14:32 #3
mt23 - HEY! det der er ikke acceptabelt på eksperten! INGEN reklame for spms, med mindre det har relavans til dit svar (hedder det ikke sådan?)
Avatar billede cnr Nybegynder
06. november 2002 - 16:12 #4
Tillad mig at gøre opmærksom på The Economist fra den 26 oktober, hvor der er en yderst interessant artikle om at de forløbige erfaringer med at integere computere i skoleundervisning (på folkeskoleniveau), viser i bedste fald ingen effekt på det faglige niveau, og i værste fald et svag fald i niveau.

Computere kan åbenbart ikke erstatte god gammeldags lære undervisning.
Avatar billede ullum Praktikant
06. november 2002 - 16:18 #5
det har intet med korruption at göre
Avatar billede staz Nybegynder
06. november 2002 - 16:23 #6
Hey... helt fint med mig. Så bliver det bare billiger at gå i byen :o) Får alligevel ikke en skid nytte af en gratis com
Avatar billede dcgeek Nybegynder
06. november 2002 - 17:31 #7
jeg kunne sq godt bruge en comp mere.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
06. november 2002 - 17:34 #8
Hvis børnene nu voksede op med IT-undervisning, og fik undervisning i via computeren, men samtidig også fik IT-undervisning (ikke Word og Excel, men rigtig programmering og brug af Linux) og at man så småt begyndte at uddanne dem til dataloger (man kunne begynde på det) og simpelthen bruge 90 % af undervisningen på forskning og IT-strategier, ser du, så får vi et bedre samfund om 10-20 år!
Men du har ret i, at hvis man bare bruger computeren udelukkende til almen undervisning og IT-undervisningen kun er Word og Excel, ja, så vil computeren ikke gøre meget gavn.
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. november 2002 - 17:38 #9
lol, ja Danmark, nationen af dataloger... maaske vi ogsaa har brug for andre kompetancer og andre vinkler der maaske ikke er saa it-mindet... man kan jo bare se idag hvor uddannelsesinstitutionerne pumper studerende ud til ledighed... mere af det, woohoo :)
Avatar billede akhe Nybegynder
06. november 2002 - 18:00 #10
det kan godt være de har lovet de copmutere, men der står også i artiklen:
"Partierne peger på, at der er blevet nedsat en arbejdsgruppe, der er ved at kortlægge, hvordan pengene bedst anvendes i folkeskolen.

Dette arbejde er endnu ikke færdigt, og derfor er det alligevel bedst at vente, mener de to regeringspartier."
Så chancen er ikke helt forsvundet for frie computere, men på den anden side, så håber jeg da at de bruger pengene meget bedre, på noget andet, da computeren jo slet ikke vil blive brugt til særlig meget skolearbejde, og desuden hjælper det da ikke eleverne at lave alle lektier på computer. Jo måske skriver de hurtigere, men skal man lære at skrive i regneprogrammer og skrive programmer fra 3 kl, det er mange år at øve sig i... Men selvfølgelig skal de da holde hvad de lover, men det har de jo også gjort, næsten 100%
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. november 2002 - 18:01 #11
copmutere :D:D:D hvad fanden er det :D
Avatar billede nstenberg Nybegynder
06. november 2002 - 19:09 #12
Jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor staten skal bruge penge på computere? Den eneste grund til at man overhoved har planlagt at stille en computer "til rådighed" til studerende og elever, stammer vel fra et godt stykke lobby-arbejde fra industriens side.

Desuden kan man ikke blive så meget bedre til IT i skolen bare fordi man har fået stillet en computer til rådighed - det er lærernes faglige niveau på dette område generelt for lavt til... og desuden er der heller ikke nogen pointe i at elever skal have specielle it-færdigheder, som i sidste ende resulterer i en grimmere håndskrift :-)

Og så lige til slut: Det bør være forældrenes pligt at styrke deres børns it-færdigheder hvis de ønsker dette. At statten har fravalgt at stille en computer til rådighed til de i forvejen dårligt motionerede ego-unger er der intet som helst galt i. Dette er simpelthent et luksusproblem.

/ Nikolaj Stenberg
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2002 - 19:22 #13
hmmm.... så vidt jeg har kunnet forstå på de unge der har udtalt sig i div. medier, så syntes de alle at det er skidefedt at sprut og smøger bliver billigere, for så har de råd til at købe noget mere af det... LOL!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2002 - 19:23 #14
INGEN af dem skænker det en tanke at folkeskolen så ikke får computere...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
06. november 2002 - 20:01 #15
Gratis computere til elever... Det var ærlig talt også den dummeste ide jeg havde hørt længe... Danmark er i forvejen en nation af analfabeter, og så vil politikerne give alle elever fra 3. klasse en PC... Alene omkostningerne ved hardware er astronomisk, dertil kommer serviceaftaler, og PC'erne er jo forældet om 18 mdr, så skal man ud at betale igen... Det eneste man får ud af det er at eleverne bliver bedre til CS, og at alle de svage grupper endnu en gang skal skæres ned! Måske skulle man bruge pengene til at lære alle elever fra 3. klasse hvad korruption rent faktisk betyder :)

Hvorfor skulle man uddanne en nation af dataloger når vi har alvorlig mangel på mange af de humanistiske linier... Læger og sygeplejesker f.eks.

>jeg kunne sq godt bruge en comp mere.
Hvorfor skal staten financiere dit privatforbrug? Endnu en computer...
Avatar billede akhe Nybegynder
06. november 2002 - 22:44 #16
men ak!, det sidste problem er bare at regeringen havde lovet disse forbandede computere, det er lidt ærgeligt, at medierne så vil lade regeringen fremstå som utroværdige.... hvad fanden kom historien ikke fra politikken.....
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
07. november 2002 - 07:49 #17
Er det ikke fløjtende ligegyldigt om de havde lovet det eller ej? Hvis de havde gjort det ville det være et kolossalt spild af penge... At de endelig kommer til fornuft er da kun positivt...

Hellere have en regering som tænker over hvad de bruger pengene til, end en regering som bare klasker penge ud til hvad som helst...
Avatar billede dcgeek Nybegynder
07. november 2002 - 10:24 #18
Tænk at når jeg en dag kommer ud fra universitetet, og får mig et arbejde,
så skal jeg bruge penge på at mine jævnaldrene skal på alkoholafvænning osv. samtidig med at staten bruger mine skattekroner på at sprut og tobak skal være billigere... hvad fanden er det for noget?
Jeg arbejder hårdt i skolen, laver de opgaver jeg skal, og stræber efter at komme på HTX for derefter at komme videre på universitetet og uddanne mig som datalog... hvorfor mit hårde arbejde skal gå til at mine jævnaldrene bare skal have billigere sprut og tobak fatter jeg simpelthen ikke!
Avatar billede dcgeek Nybegynder
07. november 2002 - 10:26 #19
hvis det med at eleverne ikke får computere fordi at det måske er en dårlig ide (som mange af jer mener) så kunne de i det mindste bruge pengene på at eleverne kan få kontorstole at sidde på...
Avatar billede akhe Nybegynder
07. november 2002 - 16:09 #20
aaa 2500  --> "Er det ikke fløjtende ligegyldigt om de havde lovet det eller ej?"  nej, desværre ikke, da oppositionen griber hver en chance de kan, for at få regeringen til at se utroværdig ud, da de ikke har nogen interessant politik selv, som folk vil høre på.

desuden er det ok, at sprut bliver billigere, da flere vil købe det i DK, så staten tjener flere penge. Og endnu flere penge, fra flere svenskere. Du mister sgu ikke noget på det. Og kontorstole?! hvad fanden skal de bruge dem til? det er da også spild af penge, hvad med almindelige stole, som altid?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
07. november 2002 - 20:20 #21
>aaa 2500  --> "Er det ikke fløjtende ligegyldigt om de havde lovet det eller
>ej?"  nej, desværre ikke, da oppositionen griber hver en chance de kan, for
>at få regeringen til at se utroværdig ud, da de ikke har nogen interessant
>politik selv, som folk vil høre på.

Øh... Uanset om det er den ene eller den anden side som sidder på taburetterne er det jo samme politik som føres... Mere end 70% af de lov forslag som vedtages er danske oversættelser af EU direktiver og rammedirektiver, så der er sådan set ikke nogen grund til at kommentere om regeringen er utroværdig eller ej, idet oppositionen ville være tvunget til at føre samme politik... Hvis det ikke lige var for at fastholde illusionen om det danske folkestyre samt at få fat i ministerpensionen, ventepengene og tilskudene til ministerbørnene.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2002 - 20:26 #22
Hvad siger alle grødbønderne til at fængslerne nu skal spare 125 millioner?

Jeg håber at alle jer der stemte på højrefløjen til valget har fået dårlig samvittighed.

Til gengæld må vi gerne ryge og drikke som vi vil, så kan vi jo blive indlagt på de sygehuse de lukker.

Men vi skal huske at have bil hvis vi bliver syge, for den offentlige trafik får lige kniven en ekstra gang.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
07. november 2002 - 20:34 #23
hvorfor skal os folkeskoleelever sidde og få ondt i røven
af at sidde på hårde træstole, bare fordi at i andre vil have billigere sprut og tobak???
Avatar billede 0ffline Nybegynder
07. november 2002 - 20:40 #24
Måske fordi vi faktisk betaler hulens meget i skat og moms i forhold til de elever der sidder rundt om i de danske folkeskoler, og forlanger og forlanger.
Husk på at min generation ikke havde computere i skolen, til gengæld lærte vi da at det hedder 'vi' og ikke os :O)
Avatar billede akhe Nybegynder
07. november 2002 - 21:23 #25
tja... hvis jeg kunne stemme ville jeg skam ikke have dårlig samvittighed. Hvis folk vil drikke og ryge som de vil, så skal staten da ikke blande sig, det er folks eget problem. Hvem ønsker ikke frihed?! sygehusene bliver ikke lukket direkte af regeringen, btw, og den offentlige transport stinker ad helvede til i forvejen, (og det ved jeg, rejser hver dag med den) så vil man lægge mærke til den ringere køretur?
og desuden, så har man siddet på træstole i over 100 år i skolen, så mon ikke nutidens små børn også klarer det?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2002 - 22:18 #26
akhe> Du bor da vist i det forkerte land, flyt til USA i stedet!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
08. november 2002 - 07:33 #27
>Hvad siger alle grødbønderne til at fængslerne nu skal spare 125 millioner?

Hvad er en grødbonde?

>Jeg håber at alle jer der stemte på højrefløjen til valget har fået dårlig
>samvittighed.

Hvorfor skulle de dog have dårlig samvittighed?

>Til gengæld må vi gerne ryge og drikke som vi vil, så kan vi jo blive indlagt >på de sygehuse de lukker.
>Men vi skal huske at have bil hvis vi bliver syge, for den offentlige trafik >får lige kniven en ekstra gang.

Hvad er lige dit problem... Socialdemokraterne ville også have skåret ned på fængsler, hospitaler, svage grupper osv... Om det er venstre eller socialdemokrater som sidder i regering er da ligemeget. De kan ikke omgå de supernationale aftaler som danmark har indgået. Velfærdssamfundet kunne reddes hvis man omprioriterede finanserne, men da politikerne godt ved at vores afgivelse af suverænitet til EU giver Andre europæiske borgere samme rettigheder som danske statsborgere, må man skære ned på velfærdssamfundet, således at man får samme system over hele europa.

Det er som om folk ikke vil huske længere end til sidste valg... Socialdemokraterne skar ned på alle grupper igennem 10 år da de var i regering... De eneste som fik flere penge var politikerne, kongehuset og indvandrere... De svage grupper blev skåret ned som sædvanligt. De danske politikere kan bestemme farven på christiansborgs toiletpapir, men de ting som betyder noget afgøres i EU.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 08:16 #28
Du taler tydeligvis som du har forstand til
Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. november 2002 - 16:12 #29
Det må siges... for EU <B>har</B> lavet et diaktiv der bestemmer standarten på toiletpapir
Avatar billede akhe Nybegynder
08. november 2002 - 16:56 #30
akhe> Du bor da vist i det forkerte land, flyt til USA i stedet!

nææ, jeg elsker danmark, og tror ikke på USA, du lyder som du er bitter.

<Om det er venstre eller socialdemokrater som sidder i regering er <da ligemeget.

rigtigt! Og når De Konservative er så misforstået et parti, så får vi det ikke meget bedre. Eller også skulle Fogh bare droppe den ½-socialistiske politik, og stadig sørge for at vi kan have en velfærdstat. Ved at effektivisere de forskellige administrationer rundt omkring, og spare ned på alle de ligegyldige ting vi bruger penge på. Og når skatten bliver lettet, så får folk flere penge mellem hænderne, som de så bruger på bl.a. danske varer, og danske firmaer må ansætte nye folk, når de sælger mere, og der er flere der betaler skat, og mindre der modtager ydelser fra staten. Det er sgu da smart?  og hvad med alle de love, som de laver? folketinget har sgu da lidt mere frihed, og vores skattelov bestemmer vi da stadig selv!
Avatar billede kartolux Nybegynder
09. november 2002 - 00:23 #31
FLERE COMPUTERE TIL FOLKESKOLEN! Mere medvind på cykelstierne!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. november 2002 - 14:43 #32
>Du taler tydeligvis som du har forstand til

Hvis du vil vide lidt om den tidligere regering, så læs de lov forslag som er blevet vedtaget under dem... http://www.retsinfo.dk

Hvis du vil vide mere om hvor mange EU-direktiver og hvilke, som bliver implementeret via hhv. lovgivning eller administrativt, kan jeg henvise til europaudvalget http://euo.dk/europaudvalget og folketinget http://www.folketinget.dk. Hvis du gerne vil se direktiverne i deres helhed kan du finde dem på CELEX http://europa.eu.int/celex/

Det er meget interessant at du ikke fremfører argumenter, men istedet vælger at angribe min person(refererer til min forstand)...
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2002 - 16:17 #33
*LOL*