Avatar billede jesperw Nybegynder
24. juli 1999 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NT vs. Sblive oplevet af en newbie

Jeg er som sagt newbie i Windows Nt, og jeg har det problm at jeg gerne vil have installeret min sblive lydkort, hvordan gør jeg det.

jeg har prøvet at køre setup fra cd'en men der sker bare det at nt fryser under opstart, og den skal geninstalleres!!!!! Hvad skal jeg gøre???

Er der forresten ikke en hardware oversigt ligesom i windows 95/98?
Avatar billede cybles Nybegynder
24. juli 1999 - 16:13 #1
Se under services der kan du se hvilke ting der er startet...
Avatar billede beaviz Nybegynder
24. juli 1999 - 16:18 #2
NT svar på 95's "system" finder du her:
Start menu/Programs/Administrative Tools/Windows NT diagnostics
Avatar billede snowball Novice
24. juli 1999 - 16:24 #3
Mht. hardware oversigt (enhedshåndtering/device manager), så mener jeg den er det samme sted som i Win95/98. Den har bare ikke sit eget faneblad.

Snowball
Avatar billede ulrich Nybegynder
24. juli 1999 - 17:18 #4
Du skal downloade en ny version af SBlive softwaren fra www.sblive.com. Mit gæt er at du har installeret servicepack 4?...
Avatar billede jesperw Nybegynder
24. juli 1999 - 18:54 #5
ok, du mener liveware 2.0 til NT?

Ja jeg har installeret service pack 4, men hvad har det med sagen at gøre?

Avatar billede ntmaniac Nybegynder
25. juli 1999 - 14:03 #6
Du går ind i Control Panel + Multimedia + Devices og trykker på add. Derefter vælger du "Unlisted og Updated Driver" og skriver placeringen til de drivere der fulgte med til SBLive kortet. Jeg havde samme problem som dig og det her hjalp!

Angående hardware oversigt findes den også i Control Panel + Devices`, men den er ikke lige så let at gå ril som i Wiruz 98 =)

//ntmaniac
Avatar billede ulrich Nybegynder
25. juli 1999 - 17:30 #7
Et eller andet i Service Pack 4 konflikter med den oprindelige SBlive software. Både Creative Labs og Microsoft skriver om dette på deres sites. Men med Liveware 2.0 er dette løst...
Avatar billede jesperw Nybegynder
26. juli 1999 - 00:56 #8
HALELUJA det virker!!!!
Takker!!!