Avatar billede peterbusk Nybegynder
06. november 2002 - 10:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke slukke ved "Luk computeren"

Jeg har en pc med QDI bundkort som der er blevet installeret Windows 2000 Pro på. Problemet er at den ikke længere vil slukke automatisk som den gjorde med Win 98.

Findes der en hal.dll som er forkert? Hvad kan der være galt?

/peter
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. november 2002 - 10:56 #1
jeg har det samme problem, med win XP
Nogen har skrevet, at du skal køre installationen igen, og når der står tyk f6 skal du trykke f5  jeg finder lige et link:  http://www.eksperten.dk/spm/118241
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
06. november 2002 - 10:57 #2
kontrolpanel => power management/Strømstyring => aktiver APM (advanced power management) skulle gøre det :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2002 - 10:57 #3
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2002 - 10:58 #4
inden du laver en Repair skal du i bios og enable APM/ACPI
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
06. november 2002 - 10:59 #5
Nå nej - det er i XP - ÅBEN ØJNENE MICHAEL!!!!
Avatar billede jokual.dk Nybegynder
06. november 2002 - 12:06 #6
Har du tjekket om fanebladet under strømstyring er aktivt
Avatar billede happyface Nybegynder
09. november 2002 - 18:20 #7
Hvilket filsystem har du på W2K...!?