Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
06. november 2002 - 10:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Spil i Windows 2000

Jeg har et problem jeg kan ikke spille særlige mange nye spil i Windows 2000. Så vil jeg hører om Windows XP pro er bedre. Det er både mafia og fifa 2003 jeg ikke kan spille, men i Windows ME virker det. Jeg har den nye directX så det er ikke det HJÆLP :-)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
06. november 2002 - 10:32 #1
Windows 2000 er generelt ikke god til spil... Til det fungerer XP bedre. Jeg har ikke nogen god forklaring, men det er min erfaring fra efterhånden mange computere.
Avatar billede disky Nybegynder
06. november 2002 - 10:36 #2
Tilgengæld er XP extremt krævende med resourcer osv :(

Jeg har den holdning at hvis et spil ikke virker i Win2000 er det ikke værd at spille sin tid på.
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
06. november 2002 - 10:36 #3
Jeg gider bare ikke kører med WIndows ME men der virker spillene jo. Det var derfor jeg ville hører om XP var bedre
Avatar billede martinhrj Nybegynder
06. november 2002 - 10:41 #4
w2k er bedre (min mening) til så mange andre ting... så det er ikke det værd at skifte til XP... men hvis man VIL spille de spil, kan det være en klar fordel at skifte til XP!
Avatar billede disky Nybegynder
06. november 2002 - 10:47 #5
XP er bestemt ikke bedre, det er langt mere resource krævende, det ligner noget fra en Barbie reklame.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
06. november 2002 - 10:49 #6
Jeg har bestemt aldrig sagt at XP er bedre! Bare at XP er i stand til at spille nogle spil, som ikke kan køre på w2k! Jeg er selv håbløs tilhænger af w2k, men der kan jo være nogen, der har andre krav end os (disky) til PC'en.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
06. november 2002 - 11:13 #7
De eneste spil jeg ikke kan få til at virke på Win2K er rigtig gamle dos spil (Cannon Fodder) og spil der kræver Win95 (De originale Comman & Conquer og Red Alert). De virker desværre heller ikke med XP :(.
Derudover har jeg ikke haft nogen problemer med spil under Win2K......

Og jeg synes også at XP ligner noget fra Fisher Price :)
Avatar billede jokual.dk Nybegynder
06. november 2002 - 11:20 #8
Jeg vil også mene at Win2K er klart det bedste styresystem, og at det også skulle være istand til at spille i. Hvis du ikke kan få det til at virke ordenligt, så ligger fejlen ved spille udvikleren, for det er dem som skal gøre deres spil kompitabelt med Win2K. Så hvis du ikke kan spil de ønskede spil, så gå ud og køb nogen der kan spilles i Windows 2000 Professionel. Jeg vil bare sige at jeg synes at Windows 2000 Professionel er verdens bedste styrestem.

Og sidste gang jeg kiggede var Fifa 2002 også understøttet af Windows 2000

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005N7YO/qid=1036578070/br=1-3/ref=br_lf_vg_3//002-7797808-4536841?v=glance&s=videogames&n=229606

JOKUAL.dk

PS: Det skulle virke til windows 2000 og hvis det ikke gør så må du ned og bytte spillet.
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
06. november 2002 - 11:24 #9
Jeg har konkluderet at jeg ikke kan spille i Windows 2000 særlig godt.
Avatar billede fbanke Nybegynder
06. november 2002 - 23:39 #10
Har du installeret directX nyeste version, og et compability patch til w2k.
Det kan fåes på windows update, Det løste min problemer med at spille på w2k.
Når du har installeret dette kan du lave et shortcut til dit spils exe fil
I egenskaber i shortcuttet er der nogle indstilleinger man kan pille ved.