Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
06. november 2002 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Informationer om sæler..

Hej experter..

Jeg vil gerne havde lidt informationer om en GRÅ sæl...

Alså de Gerneralle ting.. SOM

Vægt:
Fjener:
Føde:
Paring:
O.S.V

Håber i kan hjælpe..
Jeg gider ikke på havd elinks til søgersider...
Hvor i har søget efter det men i skal skirve det her på EXP.dk..

100 Ponit til den Hurtigtse og BEDTSE :)
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. november 2002 - 10:06 #2
Gråsælen
I Europa holder gråsælen hovedsagelig til omkring de britiske øer, men kan også findes langs Norge og Østersøens kyster. Gråsælen er meget sjældent i Danmark med kun ca. 50 individer. Indtil for hundrede år siden var gråsælen vidt udbredt i Danmark men intensiv jagt udryddede arten helt. I de senere år er der observeret små grupper af gråsæler ved Rødsand, Anholdt, Hesselø, Læsø og Saltholm. Gråsælen er en stor sæl og hannen, der er omkring 1½ gang større en hunnen, kan blive over 2 m og veje op til 300 kg.
Sælens pels er grålig, af og til med mørke pletter, og ofte er bugen lysere end ryggen. Gråsælens næseparti buer svagt opad og dens latinske efternavn betyder da også "ørnenæse" på græsk. Føden består af mange arter af fisk, såvel som blæksprutter og krebsdyr. Gråsælen bliver kønsmoden i alderen 4 - 5 år, og bliver sjælden ældre end 46 år.

http://www.dmu.dk/1_Om_DMU/2_Afdelinger/3_AM/4_Expertise/5_Research/6_marine_mammals/seals_dk.asp
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. november 2002 - 10:06 #3
thi hi samme link :-)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. november 2002 - 10:08 #4
Ja, håber du skammer dig ;o)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
06. november 2002 - 10:10 #5
takker.. I deler Ponits :)
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. november 2002 - 10:12 #6
Sorry :-)

Takker for point´s