Avatar billede emle Nybegynder
05. november 2002 - 22:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genstarte i ms dos

Ganske simpelt: Jeg har windows XP profesional...Hvordan genstarter jeg så jeg er i MS-Dos, sådan så man kan formatere etc.
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. november 2002 - 22:53 #1
kan du ikke starte op med en boot disk?
Avatar billede emle Nybegynder
05. november 2002 - 22:55 #2
Nixen..Man kunne jo godt genstarte i MS-DOS tilstand i Win 98
Avatar billede hub Nybegynder
05. november 2002 - 22:56 #3
Der er ikke ret meget MS-Dos i XP. Formatering etc. foregår fra administrationsdelen.
Avatar billede emle Nybegynder
05. november 2002 - 22:58 #4
adminstrationsdelen???
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. november 2002 - 22:58 #5
det er rigtigt nok, men såvidt jeg ved har Microsoft forsøgt at "fjerne" DOS'en. Altså lave en eller anden frm for emulering når man først er inde i XP og skal køre dos baserede programmer... Det er kun noget jeg har hørt, men kan ikke lige forstile mig hvordan det skal kunne lade sig gøre!! Hvordan kan det være du ikke kan bruge en win98 startdiskette til at boote på?
Avatar billede hub Nybegynder
05. november 2002 - 22:59 #6
La, indstillinger-kontrolpanel-computeradministration-diskhåndtering
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. november 2002 - 23:10 #7
og vups! så gik der lige 14 dage før han var på eksperten.dk igen..... :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2002 - 23:17 #8
du kan ikke starte starte op i DOS når du har Win2k eller WinXP

er du gået ud i en kommandoprompt skriver du blot Exit
Avatar billede hub Nybegynder
05. november 2002 - 23:21 #9
(23.27) Gad vide, om det er News-scanner.dk der får tiden til at gå for langsomt i dette nye design? :-)