Avatar billede niksen Nybegynder
24. juli 1999 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

skærm instillingerne bliver ikke gemt

hvis jeg sætter opløsningen til 800*600
og gemmer instillingerne så næste gang jeg tænder computeren bliver de til 640*480
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 14:25 #1
prøv først med en anden driver.
virker det ikke, så prøv at installere windows igen, oven i den gamle
virker det heller ikke, så omdøb windows mappen og installer windows igen i C:\WINDOWS som det plejer
Avatar billede chris Nybegynder
24. juli 1999 - 14:26 #2
Har du de rigtige drivere til dit grafikkort ?? Hvilket kort er det ? Hvilken skærm har du ? Hvilket OS kører du med ?
Har du før haft problemet eller er det et helt nyt kort  ??

Mvh
Chris
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
24. juli 1999 - 14:54 #3
Har haft samme problem med NT4DK, jeg slettede vga.dll, fik en gammel udgave (SP4, jeg kører SP5) af en anden gemte den der hvor den lå før og nu kører det fint ved mig igen.

Det er dog ikke sikert det vil virke ved dig
Avatar billede fumes Nybegynder
25. juli 1999 - 14:21 #4
Hvilken farveinstilling har du ???
Avatar billede test43 Nybegynder
03. august 1999 - 01:14 #5
problemet opstår oftes når windows ikke tror at driveren ti grafikkortet er rigtigt, dvs. ikke er skrevet specifikt til kortet. Windows tør simpelthen ikke køre i en anden opløsning, selvom denne er gemt. Den eneste løsning er nok at finde den helt rigtige driver til kortet...
prøv www.driverupdate.com ...
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. august 1999 - 07:59 #6
Som chris siger det: Hvilket grafikkort, hvilken computer/model.....

Jeg havde nemlig helt det samme problem med min IBM. Det var inden i BIOS'en at der var defineret en forkert skærm, så Windows syntes at den skulle "nulstille" min skærm opsætning...
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 03:34 #7
nemmere fremgangsmåde: fjern skærm og grafikkort fra enhendshåndteringen. Luk denne. FØR du genstarter geninstallerer du GRAFIKKORTET - ikke skærmen. Genstart. Hvis win9x selv finder skærmen, er det installeret korrekt (dog er visse skærme en undtagelse).
Avatar billede vallemanden Nybegynder
11. oktober 2004 - 00:41 #8
hmmm måske på tide at lukke