Avatar billede tweak Nybegynder
05. november 2002 - 13:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HVAD???????? AMD 2200+ med 15*133

Jeg har igår købt en Athlon XP 2200+ og sider lige og leger lidt med den, eller det vil sige at jeg sad i går og pressede fsp op på max til den blev ustabil, her til formiddag skulle jeg for sjov pille lidt ved multipliern først 14 det gik fint...............  så 15, der gik den så ned, så ind og ændre Vcoren fra 1.6 til 1.7 og nu køre den total stabil på en Asus A7V333 og en MIST køler og med en temp. på 52 grader ved min og 59 ved max belastning! Det var sku SATANS!!!!! Hmmm, havd sker der lige???? Man ka sku da ikke ændre på sin multiplier uden at låse den op!!!

Tweak
Avatar billede grunken Nybegynder
05. november 2002 - 13:38 #1
det burde man ikke ku :)

hvad andet skal man sige end at du har fået et FOR lækkert eksemplar :)

-grunken
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 13:41 #2
15*133 giver næste 2GHz
Og så vidt jeg ved, køre en AMD 2200+ 1.8GHz
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2002 - 14:34 #3
Du har sikkert, som grunken siger, fået et lækkert, fejlproduceret eksemplar, hvor de rigtige L1 broer er forbundet ved en fejl fra fabrikkens side - denne fejl er så ikke blevet opdaget under test af processoren, og den er blevet mærket med 2200+, selvom den uden problemer kan køre med større multiplier.

Man kan jo være heldig en gang i mellem.
Avatar billede bramming Nybegynder
05. november 2002 - 15:21 #4
Det er fulkommen latterligt at overclocke det hjælper ikke en skid..!!!! -
Når du overclocker for du computern til at TRO den køre stærkere men ændre ikke hastigheden.. der er kun en løsning til at få det til at køre hurtigt .. det er at lodde på cpu'en..det har jeg gjort og det forøger hastigheden..det andet i har gang i medføre kun afbrændte cpu'er + bundkort eller lign.. har erfaring..og har spurtg hos Proffe!
>> Bramming
Avatar billede peugeot106 Nybegynder
05. november 2002 - 15:51 #5
Selvfølgelig kører en computer hurtigere hvis man overclocker den, det siger jo sig selv. I stedet for 1800, så overclocke den til 2000 Mhz, så kører den stærkere.

Han er bare heldig at ha fået en, hvor han ikke behøver at lodde for at unlocke den !!!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
05. november 2002 - 15:55 #6
Bramming >>> Ikke for at være provokerende, men hvad er det for en gang tågesnak???
Uddyb venligst din særdeles forkerte påstand!!!
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2002 - 16:15 #7
Enig med kreidlerhansen -> bramming, du aner jo ikke hvad du taler om.
Avatar billede the_email Nybegynder
05. november 2002 - 16:17 #8
Også enig med kreidler - og man kan da også bare tegne L1 broen op med en blyant, at lodde på min CPU, vil jeg nu ikke turde...
Avatar billede tweak Nybegynder
05. november 2002 - 16:27 #9
bramming. Det er dog noget af det værste vrøvl jeg har hørt længe! Tror du bare jeg overclocker uden at måle på det. Du skriver, citat: der er kun en løsning til at få det til at køre hurtigt .. det er at lodde på cpu'en Citat slut. Du ved sku da ikke hvad du snakker om! Du loder på cpu´en for at kunne ændre multipliern, det er jo lige nettop det jeg undre mig over ikke at skulle! For det andet er det ikke multipliern det giver det bedste resultat, men der imod FSB, men det behøver jeg vel ikke uddybe så klog som dine såkaldte "Proffer" er! VEL

Tweak.................
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:30 #10
Enig med alle de andre. bramming må være skæv eller noget...
Avatar billede the_email Nybegynder
05. november 2002 - 16:32 #11
... rolig nu, bare fordi manden ikke ved Hvad OC er, behøves jo hverken være idiot eller skæv
Avatar billede tweak Nybegynder
05. november 2002 - 16:33 #12
Jeg prøver senere iaften at se efter om de er tegnet op fra fabrikken, så lader jeg høre fra mig når jeg ved mere!

Tweak...........
Avatar billede tweak Nybegynder
05. november 2002 - 17:56 #13
Jeg kan sku ikke se noget på broerne, heller ikke bag på! Nå nogen der ved hvad Vcoren er på en 2400+ Kan det passe den er på 1.75??

Tweak...............
Avatar billede tweak Nybegynder
05. november 2002 - 21:23 #14
driis. Du får point, egenligt skulle grunken ha dem, men hva det er jo ikke så mange. OBS. 2400+ køre kun med 1.65 Vcore så vidt jeg kan finde ud af.

Tweak
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2002 - 21:54 #15
Tak. I øvrigt, så kører 2400+ med 1.65 V Vcore, iflg.
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/DownloadableAssets/electrical_Specification.pdf

Så er det vist slået fast ;-)
Avatar billede bramming Nybegynder
06. november 2002 - 16:08 #16
Jamen det må i selv om... Jeg er glad for min lodning..! - Min AMD køre 1.8 før kørte den 1.0 ghz...så !!! - Det må i selv om..når jeres com bliver for varm!!!!-
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2002 - 16:21 #17
haha...du lyder virkelig prof bramming *LOOOL*
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
07. november 2002 - 15:37 #18
Æh, det har da INTET med hvorvidt du har loddet eller brugt sølv lak at gøre! CPU'en bliver varm, fordi man pumper den op på en højere frekvens = større aktivitet. I flere tilfælde er det nødvendigt at lede mere strøm gennem CPU'en (VCore), og jo mere strøm du sender gennem CPU'en, jo varmere bliver den...

Forresten ret flot, du har OC'et 80%... Hvad køler du skidtet med, og hvor varm bliver den???