Avatar billede tvb Nybegynder
05. november 2002 - 12:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvor kommer mellemrummene fra???

Jeg har en form i mit administrationsmodul, hvor der kommer en masse umotiverede mellemrum i....., de mest irriterende er dem i textareaet, da de hvis jeg vil ændre i teksten lægger sig foran den tekst jeg tidligere har indtastet.

Ex:
Jeg skriver i textareaet:test
Det bliver til:              test

næste gang jeg vil ændre i posten, stadigvæk i textareaet.
Det mest irriterende er at jeg får en fejlmeddelse, hvis jeg ikke sletter mellemrummene inden jeg submitter:String or binary data would be truncated.
Det betyder så vidt jeg har fundet ud af at databasen ikke kan rumme dataen.
Så de må væk!!! Hjælp mig!
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2002 - 12:27 #1
Der er en function som fjerne mellemrum før og efter teksten Trim:

Response.write Trim(rs("kolonne"))

Eller:
Response.write Trim(request.form("navn"))

Men det lyder som om der er noget andet som driller hvis der kommer så mange mellemrum ind.
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2002 - 12:29 #2
Det skulle hvade været et svar...

Når du laver text areate i HTML delen er der ikke nogle mellemrum mellem..:

<textarea xxxxx> (mellemrum) test</textarea>
Avatar billede tvb Nybegynder
05. november 2002 - 15:12 #3
jeg har selv fundet fejlen, det handlede om at jeg havde sat min datatype til char i stedet for varchar!!! Men man kan jo ikke vide alt.....
Avatar billede tvb Nybegynder
05. november 2002 - 15:13 #4
ups, det skulle også ha været et svar!