Avatar billede codemiss Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ADODB Connection

Jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg prøver at connecte til min database.

Microsoft VBScript runtime error \'800a01ad\'
ActiveX-komponenten kan ikke oprette objektet: \'ADODB.Connection\'

Det sker på min 98\', efter jeg har installeret 2000 \"ovenpå\"/\"ved siden af\"

Er der een der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at komme i kontakt med min database igen?
Avatar billede blazer Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:04 #1
prøv at smække iis/pws ind igen......
Avatar billede blazer Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:05 #2
med komplet uninstall.....
Avatar billede codemiss Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:07 #3
Desværre, har jeg prøvet! :-(((
Avatar billede blazer Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:42 #4
hmmm... det r dine odbc drivere der r fucked.. prøv at downloade den nyeste version fra microsux hjemmeside......... så overskriver du de gamle.... eller isntallerer dem hvis du ikke har nogen nu.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. oktober 2000 - 12:14 #5
Har du lagt win2000 ved siden af? Altså dual boot?

Nej, du kører nok win2000.

Installer/geninstaller den nyeste service pack, jeg ved ikke hvad den hedder, jeg kører NT eller Win 2000 server selv. PWS er ikke helt pålidelig, har jeg hørt.

Det er god praksis at geninstallere sin service pack hver gang du har installeret anden relevant software eller i øvrigt har ændret noget som helst der har med nettet at gøre. Det er jo en webserver du kører.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. oktober 2000 - 12:18 #6
Hov, der var vist allerede foreslået, sorry!

Men hør her: Du skal sørge for at give IUSER-xxxxxx READ/WRITE/DELETE permissions til databasen/mappen med databasen (som jeg går udfra er Access eller lignende). det var ikke nødvendigt før win 2000 når du testede lokalt.

Jeg ved ikke om det har noget med dit problem at gøre.
Avatar billede larsk Nybegynder
07. oktober 2000 - 15:17 #7
Inden jeg gør mig klog, har du blandet din 98/2000 eller ligge de for sig ( 2 forskellige drev).

Hvis du har balandet det skal du hente MDAC ned hos Microsoft og geninstallere.

Den med rettigheder til IUSER-XXXXX er god nok når din ADODB konponent er i luften og du vil åbne en dataase. Husk at det ikke er nok på database filen. Man skal også give biblioteket samme rettigheder.
Avatar billede codemiss Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:40 #8
Jeg er lidt ked af at måtte indrømme det! Men jeg har selv fundet fejlen!! Eller fundet og fundet, jeg har selv rettet den!

Da jeg bruger Visual Interdev, har jeg downloadet service pack 4, og den her rettet de manglende odbc forbindelser.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med pointene?? Kom med en ide! ;-)
Avatar billede blazer Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:05 #9
Giv dem til mig fordi jeg forsøgte...... :))))))