Avatar billede kimputer Nybegynder
05. november 2002 - 10:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"java.lang.NoClassDefFoundError" ved afsendelse af mail

Når jeg sender min mail med

boolean sendt = sendMail.Send(modtager, afsender, emailTekst, emne);

Skriver den følgende fejl på min .jsp side: java.lang.NoClassDefFoundError: javax/mail/MessagingException

jeg bruger en resin webserver og min SendMail.class har jeg kopieret ind under WEB-INF/classes...

hvad er der galt???

har det noget med min class-path at gøre???
Avatar billede disky Nybegynder
05. november 2002 - 10:46 #1
Det lyder som om du ikke har installeret J2EE eller java mail pakken fra SUN,
Avatar billede kimputer Nybegynder
05. november 2002 - 10:48 #2
det er fint det er dig der svarer for det er din SendMail klasse jeg har installeret og kompileret og det kan jeg ikke gøre andet jeg har installet javamail, så den er kompileret godt nok...
Avatar billede kimputer Nybegynder
05. november 2002 - 10:48 #3
hov for dælen jeg skulle ikke give dig point endnu....
Avatar billede kimputer Nybegynder
05. november 2002 - 10:48 #4
kom til at klikke på den forkerte knap
Avatar billede disky Nybegynder
05. november 2002 - 11:03 #5
Er javamail jar filen nævnt i din classpath ?

hvis du vil have point igen bare sig til.
Avatar billede kimputer Nybegynder
05. november 2002 - 11:30 #6
narj det behøves ikke... diskusionen er flyttet til den aktive spørgsmål.