Avatar billede madsnn Juniormester
05. november 2002 - 08:31 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

SMC netkort som starter PC

Hej Eksperter

Jeg har installeret win 2000 pro på en aptiva 2178-851, og her efter købte jeg et netkort (SMC), efter jeg har sat kortet i installeret driver, og senere hentet nye drivere til netkortet fra windows update, så er pc'en begyndt at starte af sig selv !!!

Hvordan stopper man for det ??
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. november 2002 - 08:32 #1
Har du sat wake on lan  til?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 08:48 #2
I BIOS skal du deaktivere WakeOnLan/modemring
Kig under powersettings.
Avatar billede adsersen Nybegynder
05. november 2002 - 08:57 #3
Vil du nu mene at du skal slå "wake on PCI" fra. Wake-on-Lan virker kun hvis der fra lokalnettet sendes en såkaldt magic-packet til kortet, hvori dets MAC adresse indgår. Dette kræver at du har en anden maskine stående der er sat op til dette.

wake-on-pci kan derimod reagere på mindre specifikke signaler.
Avatar billede 1003 Nybegynder
05. november 2002 - 11:32 #4
Det er som der står ovenover sikkert fordi du har i bios aktiveret WOL ( WakeOnLan )eller WOP dette skal du deaktivere, da der hele tiden, vil være lidt traffik på dit patch kabel!! (kabel fra hub, routet o.l.)
hvis du prøver at afmontere patchkabelet sket det så også?
Avatar billede madsnn Juniormester
05. november 2002 - 13:35 #5
patchkabelet ??

Jeg er ikke helt med men hvis du mener det kabel der følger med til netkortet så er det ikke sat på !!!

Og jo jeg har en adsl router !!

Men jeg har slået wake on Lan fra på netkortet (i enhedshåndteringen, egenskaber for netkortet osv.), skulle det ikke være nok ??

Jeg prøver at se efter i BIOS efter WakeOnLan og Wake On PCI.

Men I mener at Wake on PCI lukker for mere end Wake on lan gør ??

Madsnn
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. november 2002 - 13:37 #6
Wake on PCI vågner ved en hvilken som helst PCI aktivitet, f.eks fra PCI modems også.. WOL vågner kun ved netværksaktivitet. så WOP er mere følsomt.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 13:38 #7
Nej, det mener jeg f.eks. ikke er nødvendigt. Slå wakeonlan fra som du har gjort, så virker det.
Avatar billede 1003 Nybegynder
05. november 2002 - 13:40 #8
Ja da dit lankort sidder i en PCi port, og der kommer "signalstøj" ind via netkortet så vil den opfange det støj som et signal, til at "nu skal jeg vågne"

Hvad er det du skal bruge dit netkort til, hvis det ikke er sat til routeren ???
Avatar billede madsnn Juniormester
05. november 2002 - 16:52 #9
Tak for de gode råd !

Madsnn