Avatar billede karaffa Nybegynder
04. november 2002 - 19:49 Der er 6 kommentarer

er min HD fucked ??

jeg kan ligepludeslig ikke BOOTE windows når min WD 100Gb er sat til. jeg har ikke lavet noget om, det virkede bare ligepludselig ikke. Den fryser lige når jeg ser windows opstarts skræmen. Disken bliver fundet i BIOS. Jeg har prøvet at skifte IDE og power kabel. jeg kan ikke køre scandisk da NTFS. jeg har prøvet med WD's datalifeguard men det kan heller ikke køre når disken sidder i.
HJÆPL !!!!!!!!!!!!!
Avatar billede bat Nybegynder
04. november 2002 - 20:01 #1
Få en ven til at lave en 98 bootdisk... nyere kan ikke bruges!!! Kør fdisk. Slæt det drev med windows. Opræt et dosbaseret drev. Formater det nye drev. Installer windows!
Avatar billede ebe Praktikant
04. november 2002 - 21:08 #2
Avatar billede karaffa Nybegynder
05. november 2002 - 06:53 #3
Det er stadig lidt svært at brugen en win98 bootdisk når ALLR mine diske er NTFS, der er ikke noget tool på en standart win98 bootdisk der gør at man kan se NTFS partitioner. OG min win partition ligger på en anden fysisk disk.

Ps: hvordan lukker man et spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 12:36 #4
> i BIOS > load setup default > genstart
Hvis det ikke hjælper prøv at fjerne/deaktiver unødvendigt hardware netkort,lydkort etc.
Hvis det bliver nødvendigt for dig at formatere kan du udmærket gøre det med Win98 startdikette du skal blot slette din c-partition som nu er ntfs og oprette en ny fat32 - husk at gøre den aktiv - genstart og formater
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 13:01 #5
Jeg har lige læst http://www.eksperten.dk/spm/278925 og går ud fra det er den samme disk - jeg kan forstå at det så ikke er den disk du har dit styresystem på så skal du naturligvis ikke slette dit c- drev du skal > boote op på win98 startdiskette > ved a-propmt skriver du fdisk > klik enter > klik J til understøttelse af store harddiske > hvis den nævner noget om NTFS partitioner klik j > vælg 5 for at skifte til det defekte drev > vælg drevet > slet partitionen > genstart og brug dit normale styresystem til at oprette ny partition og formater - win98 startdiskette understøtter oprettelse af partition og format på så store diske
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 21:52 #6
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??