Avatar billede brsbrs Nybegynder
04. november 2002 - 19:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart

Hejsa

Mit problem er at Windows XP er blevet meget lang tid om at starte alle processerne op.

Jeg har lige købt en ny harddisk og har i denne forbindelse foretaget en ny installation af Windows XP på den nye og hurtigere harddisk, men det har haft lige den modsatte effekt.

Jeg har ikke installeret nogle nye programmer i forhold til den gamle installation, men der er mærkbar forskel i hastigheden de starter op.

Nogle af processerne starter lynhurtigt, men Norman Antivirus og Firewall, min printer samt Messenger er meget lang tid om at starte op. Norman starter først efter ca. 1 minut, printeren lige efter, og efter ca. yderligere 1 minut starter Messenger så op. Harddisken står i midlertidigt ikke at arbejder i denne periode, der er ingen nævneværdig aktivitet.

Den eneste forskel jeg umiddelbart kan komme på er, at jeg kører NTFS på den nye installation, hvor jeg før kørte FAT32.

Nogle gode ideér?
Avatar billede sturman Nybegynder
04. november 2002 - 22:12 #1
start->run->msconfig

in there go into startup and have a look at what is starting when you boot-up. if there is stuff you dont need then change it from automatic to manual. the less things you have starting at start-up time the quicker it is. if you dont know what it is you can read there what it does, if you still dont know then i suggest you leave it alone. And ofcourse make a back up your registry before you make any changes just in case you mess something up.

Something that you cold do to speed up the harddisk is to right click on your C drive and UNtick the box where it says something like allow indexing service to index this disk for fast file searching. if like me you dont do much searching for files then theres no point in having it ticked.
Avatar billede konex Nybegynder
04. november 2002 - 22:17 #2
Kig på dine jumper på harddisk og cd-rom
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. november 2002 - 10:16 #3
jeg vil gætte på at du skal prøve at fjerne antivirus og se hvordan det så kører.
og prøv også at fjerne firewallen.
Avatar billede brsbrs Nybegynder
05. november 2002 - 19:33 #4
-> Konex: Hvad mener du med, at jeg skal kigge på mine jumpere på harddisk og cd-rom? De virker jo umiddelbart fint?

-> Metal Hansen: Jeg har hele tiden har antivirus og firewall installeret, så de burde ikke være årsagen. Det kørte jo fint før...
Avatar billede sekam Nybegynder
05. november 2002 - 20:52 #5
Avatar billede brsbrs Nybegynder
06. november 2002 - 21:16 #6
-> sekam

Ok, det vil jeg prøve, jeg vender tilbage...
Avatar billede sekam Nybegynder
05. december 2002 - 23:29 #7
Hvordan gik det så?
Avatar billede brsbrs Nybegynder
06. december 2002 - 08:47 #8
Jeg reinstallerede mit system, sorry men, det var ikke andet der virkede...