Avatar billede hede99 Nybegynder
04. november 2002 - 19:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne lave et lille kundesystem (CRM)

Hej

Jeg vil gerne lave et lille kundesystem (CRM) hvor jeg kan gemme en kunde adresse, på denne kunde kan jeg have kontaktpersoner, som har forskellige aktiviteter.

1. Dette betyder, at jeg gerne vil have 2 underformular på en formular, når man har valg en    kontaktperson, skal aktiviteterne på denne person komme frem i underformular 2. Kan man det?

2. Når jeg har skrevet et tilbud i word, excel eller mail, vil jeg gerne kunne lave et link, fra en aktivitet til dette dokument. Kan man det?
Avatar billede mugs Novice
04. november 2002 - 20:00 #1
Hvad er CRM?
04. november 2002 - 20:01 #2
Jeg kan svare ja til begge dine spørgsmål !

Opgaven er dog for omfattende til at jeg tror, at nogen vil/kan gøre det for point alene.

Især dokumentstyringsdelen (pkt 2) er lidt besværlig. Især det med at gemme en reference til en Email.

Men hvis du er villig til at betale penge for det, sååå......www.makeiteasy.dk
04. november 2002 - 20:02 #3
Mugs-> Custumer Relational Management (kundestyringssystem)
Avatar billede mugs Novice
04. november 2002 - 20:02 #4
Thomas > tak
04. november 2002 - 20:05 #5
Jeg har heller aldrig forstået hvorfor det hele skal have sådan nogle smarte forkortelser: CMS, ERP, CRM/CM m.fl.
Avatar billede mugs Novice
04. november 2002 - 20:07 #6
IDUE > I Don't Understand Either
04. november 2002 - 20:08 #7
MN :)
Avatar billede mugs Novice
04. november 2002 - 20:13 #8
?
04. november 2002 - 20:15 #9
Me Neither :)
Avatar billede hede99 Nybegynder
04. november 2002 - 20:18 #10
jeg leder bare efter lidt hjælp. Evt. et løsningsforslag..
I starten vil jeg bare gerne have det med de formular til at virker. evt. noget med faneblad.... Jeg har bare problemer med at få de to underformular til at virker sammen.. har leget med det i flere dage nu...
04. november 2002 - 20:36 #11
Du har 3 tabeller.
Kunder med nøglefeltet KundeID
Kontaktpersoner med nøglefeltet KontaktpersonID og med fremmednøgle KundeID
Aktiviteter med nøglefeltet AktivitetID og med fremmednøgle KontaktpersonID

lav 3 formularer:
1) "Kunder", som er enkeltkolonne
2) "Kontaktpersoner", som er dataarkvisning
3) "Aktiviteter" som dataarkvisning

Træk "Kontaktpersoner" ind på "Kunder"
Kontroller at egenskaberne UnderordnedeFelter og OverordnedeFelter er sat til KundeID

Træk "Aktiviteter" ind på "Kunder" (under "Kontaktersoner" eller på et særskilt faneblad)

Kontroller at egenskaberne:
UnderordnedeFelter = KontaktpersonID
OverordnedeFelter er sat til Form![Kontaktperson}![KundeID]

På kontaktpersoner lægger du denne kode på formens VedAktuel-hændelse:
Me.Parent!Aktiviteter.Requery

Tilpas selv eventuelle feltnavne.

Jeg har muligvis glemt noget, men dette skulle bringe dig lidt nærmere.

/Thomas
Avatar billede hede99 Nybegynder
04. november 2002 - 20:42 #12
Hej Thomas
hvis du har noget.... vil jeg meget gerne se det..
Avatar billede hede99 Nybegynder
04. november 2002 - 21:02 #13
det der med fremmednøgle kan jeg ikke helt finde du af
04. november 2002 - 21:05 #14
Fremmednøgle er bare et felt, som referere til et nøglefelt i en anden tabel.

Dvs at du, i din Kontaktperson-tabel. laver et felt, som hedder KundeID. Dette felt skal således indeholde KundeID for det firma, som kontaktpersonen tilhører.
Tilsvarende for Aktiviteter.

Dette felt vil automatisk blive udfyldt, hvis dine subforms er sat korrekt op som beskrevet.
Avatar billede hede99 Nybegynder
04. november 2002 - 21:07 #15
tror du ikke, jeg kunne få dig til at lave en lille database.. bare med få felter.. bare hvor du har lave det med nøgler f.eks...
du må gerne sende det til hh@post4.netmaster.dk
mange tak
Avatar billede hede99 Nybegynder
04. november 2002 - 21:39 #16
kunne jeg ikke få din e-mail. Jeg har lavet en database, der ikke helt virker.. Så ville jeg prøve at sende den til dig...
Hvilke version access har du..
04. november 2002 - 21:44 #17
tj@makeiteasy.dk

Jeg har alle versioner...
05. november 2002 - 22:30 #18
thnx :o)
Avatar billede rasso01 Nybegynder
15. januar 2003 - 09:08 #19
prøv at kigge på www.channelcrm.dk
Avatar billede ajcgbc Nybegynder
29. august 2007 - 17:27 #20
hey, har du nogensinde fået dette til og virke. leder nemlig efter noget ligende til et lille firma