Avatar billede luchas Nybegynder
04. november 2002 - 17:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sortering af udtræk fra Mysql

Hej med jer alle i php guruer.

Har en lille opgave her som i sikkert kan hjælpe med.

Jeg har en membersliste på en side hvor jeg nu kunne tænke mig at lave en sortering via overskriften i de forskellige felter på siden.
EKS

Navn    aldre  køn    job
jens    25      mand  betjent
karl    67      mand  dfgfs
dsgs    df      sdg    hte

Når jeg så trykker på navn vil den sortere efter navn O.S.v.

Det skal så lige siges at data'en er i forvejen sortet og ja jeg ved godt at jeg kunne foreksempel bare lave flere sider med forskellige select statements men syntes dette ville blive lidt for meget rod og folk ville nok også blive træt af member1.php, member2.php o.s.v.
Avatar billede lauer Nybegynder
04. november 2002 - 17:32 #1
selve SQL'en hedder "SELECT * FROM tabel ORDER BY navn"
'navn' kan du så skifte ud med en variablen, alt efter hva du ønsker.

lauer.dk
Avatar billede luchas Nybegynder
05. november 2002 - 11:49 #2
det viste jeg godt men spørgmålet er jo hvordan for jeg ændret denne variable ved hjælp af en url.
Altså en <href=
Avatar billede luchas Nybegynder
19. maj 2004 - 14:35 #3
lukker