Avatar billede beanluck Nybegynder
24. juli 1999 - 02:36 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

"hvinen" fra skærmen...

Hvordan stopper jeg denne irreterende hvinen fra skærmen ( Hitachi CM751, god skærm, helt ny)... er det noget med frekvensen at gøre eller sker det generelt bare med skærme(nye skærme måske) eller er det noget indeni der måske sidder løs.... PLZ hjælp
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 03:14 #1
Du kan ikke gøre noget ved det. men det kan godt være at det er ekstra kraftligt fordi den den er ny...

Hviner den hele tiden eller kun når du skifter opløsning?

Nåh men lige meget hvad, tror jeg ikke du kan gøre noget ved det, bare skru højrere op for dine mp3 filer når du arbejder, så kan du ikke høre det :-)
Avatar billede chris Nybegynder
24. juli 1999 - 03:48 #2
Cyberesben hvordan kan du svare på hans spørgsmål og samtidig stille ham spørgsmål.....det hænger da ikke sammen gør det ?
Hvis du svarer er det vel fordi at du har et foreslag til en løsning. Vel ikke bare for at svare først, så du har større chancer for at score point på spørgsmålet ??

Beanluck, hvis jeg var dig ville jeg ringe til butikken og spørge om det er normalt at du helt nye skærm hviner. Og nej du skal ikke være tilfreds med en hvinen fra en ny skærm. Det er ikke normalt at skærme hviner. Det kan være at den på sin vej til DK har fået et slag. ??!! Hvis ham gutten i butikken siger at det er meget normalt, så sig at du kommer ned i hans butik for at høre på hans andre skræme af samme model, som din. Hvis du så opdager at de ikke siger en lyd, siger du til gutten " Den snupper jeg".

Mvh
Chris
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 03:56 #3
chris>> det er svært at stå i en butik og bedømme om skærme hviner... lige så svært som at høre om ens kommende computer larmer meget.

og så vil jeg lige sige at det er meget normalt at en skærm hviner når den skifter opløsning... det gør de fleste af de skærme jeg har set, i hvert fald
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 1999 - 07:22 #4
Tilbage til butiken med den inden der sker noget alvorligt! PUF så er den stille og sort!
Avatar billede anna_fie Nybegynder
24. juli 1999 - 09:54 #5
Jeg vil nu give cyberesben ret. Der kan være flere forskellige løsninger, og hvordan kan man bedømme hvilket "hvine" problem beanluck har. Jeg har selv hvinen på skærmen, når der bliver skiftet mellem brugernavne, da vi har forskellige skærmopløsninger. Jeg regnede faktisk med at det var meget normalt - og har ikke tænkt mig rende til forhandleren. Jeg ved ikke hvordan jeres point system virker og jeg er egentlig også ligeglad, men Cyberesben kom da med en beskrivelse af hvad der kunne være galt, så bliver man da idet mindste kredset ind på hvilken hvinen det evt. kan være.
Avatar billede snowball Novice
24. juli 1999 - 11:52 #6
Beskrivelse og beskrivelse; det er måske så meget sagt, men jeg hvis det var mig der har det problem, ville forhandleren få den tilbage, så jeg vil nu gi' Chris ret i det han si'r.

Snowball
Avatar billede chris Nybegynder
24. juli 1999 - 13:36 #7
Lige meget hvad i siger, så skal man ikke være tilfreds med en skærm der hviner. Cyberesben du svarer ikke på mit første ? til dig. Og i øvrigt Esben, så må det være nogle skod-skærme du har købt, hvis du påstår at alle dine skærme har hvinet/hylet.
Jeg har aldrig prøvet det med alle de skærme jeg har haft. PT har jeg faktisk en NoName skærm, den er fantastisk.....og nej den hviner IKKE. Det burde ingen skærme gøre.

På min arbejdsplads (hvor vi har ca. 130 pc'er), har jeg været ude for omkring 5 skærme der har hvinet. Alle blev sendt til rep. med det samme.

Jeg håber at beanluck smækker skærmen tilbage......så han kan få en ny, men også for at vise at ikke alle danske PC købere er lige blå-øjet.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 14:00 #8
chris>> min egen skærm hviner en lille bitte smule, men det hører jeg ikke, da jeg normalt hører musik der overdøver det. men min fars skærm som er en fin HP, den hviner så man kan høre det, når den skifter opløsning...
Avatar billede chris Nybegynder
24. juli 1999 - 14:04 #9
Du svarede mig stadigvæk ikk på mit første spørgsmål Esben  :) Jeg Cut og Paster lige :
Cyberesben hvordan kan du svare på hans spørgsmål og samtidig stille ham spørgsmål.....det hænger da ikke sammen gør det ?
Hvis du svarer er det vel fordi at du har et foreslag til en løsning. Vel ikke bare for at svare først, så du har større chancer for at score point på spørgsmålet ??

Mvh
Chris
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 14:10 #10
chris>> jeg kunne også have skrevet
"Fortæl lige om den hviner hele tiden eller kun når du skifter opløsning, så kan jeg nemlig fortælle fortælle dig mere"
Avatar billede chris Nybegynder
24. juli 1999 - 14:22 #11
Ja...sådan plejer andre at gøre !! :)
Det er vel også meget logisk at man lige spørger hvis der er noget man behøver at vide før man svarer.!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 14:28 #12
jeg synes sgu det er sjovt at det lige er mig i er ude efter hver gang, mens en fyr som cybles her i dag har svaret med "Hvad er URL til din side, så kigger jeg nemlig på det" og så senere skrev han "Jeg ved ikke hvad der er galt med den"

men det er der ingen der siger noget til, for alle har brugt deres energi på at hakke på mig...
Avatar billede chris Nybegynder
24. juli 1999 - 14:39 #13
Det er da også forkert.!! Jeg har bare ikke set det.!

"men det er der ingen der siger noget til, for alle har brugt deres energi på at hakke på mig..."  hehehe det er da klart....det er ligesom med B Laudrup...det er hårdt at være den bedste.

Hehe det er næsten en chat det her !!

Nååååå jeg må ud i det gode vejr.

Chris
Avatar billede beanluck Nybegynder
24. juli 1999 - 14:53 #14
ok ..... mange tak for svarene (dem der er brugbare =) .. Jeg mente også at en skærm burde hvine lidt når man skifter opløsning, men jeg tænkte om det måske kunne være begrundet med noget andet... Jeg vil prøve at henvende mig til DatImport igen(der hvor jeg købte den) og spørge om det er "normalt"... og btw. Jeg håber du for noget ud af at være så meget på esben, andet end alle de der point =)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 15:11 #15
bean>> jaja... jeg er jo også andre steder end her inde... men det er jo også rart at kunne hjælpe folk, så man ikke føler sig så dum *GGG*

nåh men hvis du kunne bruge svaret så tryk lige accepter tak...
Avatar billede willow Nybegynder
24. juli 1999 - 19:13 #16
Sikke travlt i har haft med at ragge herinde i stedet for bare at svare den stakkels bruger.

Mit bud er at skærmen er sat i en frekvens der akkurat ligger lige over hvad skærmens specifikationer foreskriver. Det vil typisk lykkes skærmen at fremvise billedet, men det er ikke hensigtsmæssigt da komponenterne ikke kan håndtere denne frekvens.... Derfor denne hvinen.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juli 1999 - 23:39 #17
burde billedet så ikke også være dårligt?
Avatar billede willow Nybegynder
25. juli 1999 - 00:08 #18
Nej, enten kommer signalet igennem eller også gør det ikke.

Husk på at det er skærmkortet der sender signalet, og skærmens kvalitet afgør om den kan vise det eller ikke. Det er 0 eller 1, ikke noget ½.

Skærmens komponenter er så garanteret til at kunne understøtte nogle minimumsfrekvenser. Dem kan man så forsøge at overskride, med risiko for det resultat som beanluck har erfaret.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juli 1999 - 00:21 #19
willow>> "Det er 0 eller 1, ikke noget ½."

det kan godt være at du ikke mener det jeg tror, men jeg vil lige gøre dig opmærksom på at på en normal billedrørsskærm, er signalet analogt. der er 3 ledninger som sender et analogt RGB signal ind, og nogle ledninger der sørger for at synkronisere det, så det danner nogle linier...

vi skal helt tilbage til EGA/CGA for at finde noget der der digtalt (de har i øvrigt også et 9 polet stik)

beanluck>> kan du lige fortælle os hvilket skærmkort og hvilken opløsning/frekvens du bruger
Avatar billede beanluck Nybegynder
25. juli 1999 - 03:35 #20
Jeg har følg. Konfiguration :

Matrox Mystque 4mb SGRAM
kører mest 1280x1024 ved 85mhz, og jeg har prøvet at sætte den ned uden nogen ændring i hvinen.. Også når jeg spiller i 800x600 hviner den ligegydig hvad.. kan det være noget at gøre med at den løber igennem v2 kortet? eller har det i det hele taget noget at gøre med grafikkortet? Min gamle 17" skærm hvinede ikke, og det var en NN , den her er trodsalt en Hitachi som har fået priser og alt muligt =) plz hjælp igen..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juli 1999 - 03:39 #21
din skærm må være i stykker... længere er den historie ikke
Avatar billede beanluck Nybegynder
25. juli 1999 - 03:41 #22
i stykker?? shit.... den er jo helt ny =(
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juli 1999 - 03:47 #23
snak med din forhandler
Avatar billede willow Nybegynder
25. juli 1999 - 04:01 #24
Med det sidste du har fortalt, så bør der ingen tvivl være. Den må være i stykker.
Avatar billede chris Nybegynder
25. juli 1999 - 04:24 #25
Det var det jeg sagde fra starten...til din butik og giv ham lortet i nakken.

Du kan jo anvise din forhandler til : http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=2792  hehe !!

Jeg har sgu heller aldrig hørt at det skulle være normalt at en skærm hviner...!!
Avatar billede beanluck Nybegynder
25. juli 1999 - 14:25 #26
ok .. det må jeg så gøre.. men en ting til, får i alle point da jeg sagde accepter svar? eller hvad? fordi i har alle bidraget med hver jeres "guldkorn" =)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juli 1999 - 14:41 #27
den der får point er den der sender et svar... i dette tilfælde mig...
Avatar billede beanluck Nybegynder
25. juli 1999 - 15:05 #28
ok... lidt synd for de andre
Avatar billede willow Nybegynder
25. juli 1999 - 15:20 #29
Meget flot at få point for dette:

Du kan ikke gøre noget ved det. men det kan godt være at det er ekstra kraftligt fordi den den er ny...
Hviner den hele tiden eller kun når du skifter opløsning?
Nåh men lige meget hvad, tror jeg ikke du kan gøre noget ved det, bare skru højrere op for dine mp3 filer når du arbejder, så kan du ikke høre det :-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juli 1999 - 15:29 #30
willow>> jeg har også skrevet flere kommentarer længere nede!!!!!
Avatar billede willow Nybegynder
25. juli 1999 - 15:35 #31
Min opbakning til Chris