Avatar billede bas Forsker
04. november 2002 - 14:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Connection failed

Hej

Jeg har haft mysql til at køre sammen med localhost,
men nu kan mysql pludseligt ikke få forbindelse.

Trafiklyset lyser rødt i stedet for grønt, og jeg
får beskeden: Connection failed:
2003 Can't connect to mysql server on 'localhost'
(10061).

Jeg har prøvet at starte serveren, men der sker intet.

Please help.

På forhånd tak.

Hilsen Martin
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. november 2002 - 16:14 #1
du har ikke slettet nogle tabeller ved en fejl, som mysql bruger for at køre??

ellers prøv at geninstallere mysql
Avatar billede bas Forsker
04. november 2002 - 16:22 #2
Til ztyxx

Kan man genoprette tabellerne, hvis det er tilfældet ?

Ellers må jeg genindstallere mysql.

Hilsen Martin
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. november 2002 - 16:28 #3
du kan tage backup af dine tabeller for en sikkerheds skyld, inden du genindstallere, de ligger i den mappe der hedder data, der hvor mysql er installeret
Avatar billede verndroid Nybegynder
05. november 2002 - 09:25 #4
Hvis det er system-tabellerne du er "kommet til" at slette så kan disse gendannes. Disse kan så vidt jeg husker gendannes ved hjælp af mysql_install_db som er et script der bliver udført under installationen, men også kan udføres senere. Dette opretter grant-tables med default priviligies.
Avatar billede bas Forsker
05. november 2002 - 14:44 #5
Til vernroid

Hvad skal jeg gøre med mysql_install_db ?

/Martin
Avatar billede bas Forsker
05. november 2002 - 14:46 #6
Jeg får beskeden

Table 'mysql.host' doesn't exist.

/martin
Avatar billede verndroid Nybegynder
05. november 2002 - 15:18 #7
Er det når forsøger at udføre mysql_install_db at du får den fejl? Scriptet skal nemlig køres igen. Det burde kunne køres uden at berøre andre data på din server. Men en backup er dog aldrig af vejen! ;)
Avatar billede bas Forsker
05. november 2002 - 15:40 #8
Til vernroid

Nej, jeg har ikke gjort noget ved mysql_install_db endnu.

Det er når jeg åbner mysql Front og forsøger at lave en forbindelse.

Jeg har som sagt forsøgt at starte serveren, men trafiklyset lyser rødt.

/martin
Avatar billede verndroid Nybegynder
05. november 2002 - 16:10 #9
Ok. Jamen så tror jeg såmænd bare at det du skal gøre er at køre mysql_install_db .. så skulle den gerne rette op på det for dig.

Men som sagt... det er nok en god ide at kopiere dinen datafiler bare for en sikkerheds skyld.
Avatar billede bas Forsker
07. november 2002 - 13:58 #10
Til vernroid

Hvad mener du med at køre mysql_install_db
skulle jeg bare kunne dobbeltklikke på filen ?
oder was ?

/Martin
Avatar billede verndroid Nybegynder
08. november 2002 - 09:53 #11
Hmmm... well.... Det viser sig så at jeg vist har taget lidt for meget for givet. Jeg har kun erfaring med mysql til Linux og der findes det famøse mysql_install_db script. Jeg hentede lige linux til win32 og installerede samme og der ser det ikke ud til at den slags findes.

Så jeg tilslutter mig nu ztyxx's kommentar. Geninstaller mysql. Men gem lige dine tabeller først for en sikkerheds skyld! :)
Avatar billede bas Forsker
08. november 2002 - 10:56 #12
OK, tak for hjælpen.

/Martin
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. november 2002 - 14:08 #13
takker for point :-)