Avatar billede cazoo Nybegynder
04. november 2002 - 13:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Proftpd på 8.0

Jeg har lige sat proftpd op på en RedHat 8.0, men når jeg så går ind på den via en win2k maskine kan jeg ikke se det data der ligger på den.... Hvad kan det være...?????

HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP......
Avatar billede buck Nybegynder
04. november 2002 - 13:25 #1
Hvis den acceptere dit login (brugernavn/password) så virker serveren da :o)
Du skal nok kigge lidt på dine brugere og rettigheder.
Hvad er Home bibliotek for den pågældende bruger? Ligger der overhovedet noget der?
Kan du uploade til serveren?
Avatar billede herlock Nybegynder
04. november 2002 - 17:44 #2
Hvis du logger på men ikke ser data, er det højst sandsynligt et passive/active transfers problem.

Er der en firewall imellem dem ?

Herlock / www.linuxplanet.dk
Avatar billede thojo Nybegynder
05. november 2002 - 09:28 #3
Jeg havde selv lidt samme problem... Jeg satte roden til /net/ftp hvor jeg havde lagt de filer jeg ville ligge på FTP'en, men den opretter selv et rodbibliotek et andet sted med to mapper (pub og upload + welcome.msg) kan ik huske hvor den er præcist, men jeg tror det var noget i retning af /var/proftpd ellers kan du finde ud af det med: find / -name welcome.msg
og så kan du oprette et link fra din egen rodmappe til den egentlige rodmappe... det var ihvertfald min første erfaring

Hvis det er den rigtige mappe kan det være du ikke tillader passive transfer.. men det kan du også tage højde for i proftpd.conf så vidt jeg husker...