Avatar billede avernak Nybegynder
04. november 2002 - 12:55 Der er 16 kommentarer

Problemer med min hastighed

når jeg går på nettet tager det lang tid at hente de forskellige sider ind og tit sker der overhovedet ikke noget. Det er ikke nogle bestemte sider men et generelt problem. Det kan tage flere minutter at åbne en alm. side. Det samme problem har jeg på min outlook express. Mit modem er et eicon diva.
Samtidig kommer der ret tit to fejlmeldinger, som henføre til henholdvis Msmsgs og msbb, kan det have indflydelse på nettet. Jeg har prøvet med andre versioner af eksplore uden det er blevet bedre. Skal lige siges at en formation ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 12:58 #1
hvor hurtig er din forbindelse?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2002 - 13:01 #2
john>> ISDN
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2002 - 13:02 #3
avernak>> Har du scannet for Virus?

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2002 - 13:03 #4
Hvilket styrresystem har du, fortæl noget mere om din maskine og de programmer der bruger nettet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 13:17 #5
james> høhø  det siget kategorien jo også ;)
Avatar billede avernak Nybegynder
04. november 2002 - 13:41 #6
Der er intet virus i mit system. Min forbindelse er isdn og jeg bruger windows 98 SE som styresystem, samt eksplore 5.0 på nettet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2002 - 13:47 #7
avernak>> hvilken virus scanner bruger du?

Har du de nyeste sikkerheds updates til din explorer og outlook (windows update)
Avatar billede avernak Nybegynder
04. november 2002 - 14:42 #8
Jeg bruger norton antivirus 2002 og den er opdateret og hele mit system er scannet. Jeg har ikke hentet noget inde på windows update.
Men kan mit problem ikke have noget at gøre med mine fejlmeldinger.
Avatar billede avernak Nybegynder
04. november 2002 - 23:59 #9
Jeg har været inde på windows update og har opdateret mit system, men lige lidt hjælper det - tror i det kan være modemet der er en fejl i ??? for så vil jeg skifte til adsl istedet.
Avatar billede frille Nybegynder
05. november 2002 - 00:00 #10
prøv noget vildt. geninstalere windows. så duer det !!!
Avatar billede avernak Nybegynder
05. november 2002 - 00:01 #11
uden at formatere???
Avatar billede marty Nybegynder
05. november 2002 - 17:59 #12
Prøv at deaktivere antivirus. Og skift til ADSL. Hurtigst muligt.
Avatar billede marty Nybegynder
05. november 2002 - 18:00 #13
Og skift dog osse OS.
Avatar billede avernak Nybegynder
16. november 2002 - 00:23 #14
Jeg har nu skiftet over til ADSL, men desværre flyttede problemet med. Jeg har intet virus i maskinen og har installeret firewall fra zonelabs. Når jeg vil ind på en side finder den siden og begynder at overføre den, men stopper overføringen inden den er færdig også må jeg venter op til flere minutter før jeg kan komme videre. Håber der er nogen derude, som kan fortælle mig hvad der er galt......
Avatar billede caschmidt Nybegynder
26. november 2002 - 19:21 #15
Hvis dit problem flyttede med over til ADSL er det måske slet ikke internetforbindelsen, der er problemet - men din PC's hastighed.
Prøv at kigge lidt på http://www.eksperten.dk/spm/281989 eller http://www.eksperten.dk/spm/287153
Desværre har jeg endnu ikke fået (fyldestgørende) svar på disse spørgsmål endnu.
Avatar billede frille Nybegynder
09. juli 2003 - 17:31 #16
hallo maner, du har adsl(fin forbindelse) ok styresystem 98se, men det går pisse langsom ergo, DIT NETKORT ER ISTYKKER ELLER HAR DE TOTAL FORKERTE DRIVERE
eller dit bundkorts PCI/com porte har en stor hardware fejl. Forøvrigt, kan du overhovedet få det til at køre vis du disabler alle de virus scannere osv