Avatar billede Chewie Novice
04. november 2002 - 11:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ændring af afsender !!

Hej

Man kan i outlook indsætte et felt der hedder "fra" men jeg kan ikke skrive en anden afsender adresse

Hvordan går jeg det ??

Chewie
Avatar billede hrboom Nybegynder
04. november 2002 - 11:54 #1
ehhh ?
Avatar billede Chewie Novice
04. november 2002 - 11:57 #2
ehhh .... hvad ? ..... Hvordan ændre jeg afsender ....
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
04. november 2002 - 12:02 #3
Du skal have flere postkasser installeret. dette kan du f.eks. få via en exchange-server, hvor de brugergrupper, som du er medlem af, har tilknyttet en mail-adresse. Dette kunne f.eks. være en IT-support eller web-master i en virksomhed.
kjelkvist
Avatar billede platman Nybegynder
04. november 2002 - 12:05 #4
Det kan du kun hvis du til den samme indentitet i Outlook Express har knyttet flere E-post profiler. Jeg har både en hotmail profil og en opasia profil, og kan da vælge blandt disse når jeg skal afsende en mail.

Du kan selvfølge ændre hvilket navn der skal præsenteres i modtagerens mail (alias). Det gør du under egenskaber for dit e-post konto
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
04. november 2002 - 12:09 #5
Platman's og mit svar er på 2 forskellige områder - det ene med en outlook mod 2 forskellige mail-servere og det andet med en outlook med flere konti på samme server.

Hvilket miljø er der tale om???
Avatar billede platman Nybegynder
04. november 2002 - 12:13 #6
Kjellkvist> der er vel tale om flere servere i mit tilfælde også? Hotmail + alm. POP3 for TDC.
Avatar billede Chewie Novice
04. november 2002 - 12:15 #7
platman >> jeg er ikke helt med på hvordan du kan have en hotmail adresse som afsender .... kan du uddybe lidt ??

Chewie
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
04. november 2002 - 12:24 #8
platman > flere server er netop i dit tilfælde
Avatar billede platman Nybegynder
04. november 2002 - 13:03 #9
kjelkvist< ups, læste forkert der. Du har ret - det er 2 forsk. situationer.

chewie> er det Outlook eller Outlook Express? I outlook Express er det nemt at lægge sit Hotmail mail-konto til. Man vælger et nyt e-post konto, og ændrer server-typen til http og leverandør af http-server til "Hotmail". I Outlook (som jeg først nu ser du har skrevet i spm :-( ) ved jeg ikke hvordan man gør. Sorry!
Avatar billede Chewie Novice
04. november 2002 - 13:06 #10
Det må vel være nogenlunde det samme i Outlook .... jeg prøver lige når jeg komme hjem fra arbejde :o)
Avatar billede jenslorens Nybegynder
05. november 2002 - 12:54 #11
Jeg har Outlook 2000 og 4 post konti med forskellige afsender navne, men jeg kan ikke se hvordan jeg bestemmer hvilken afsender adresse, der bliver knaldet på min mail. Det er ret forstyrrende. Skal man mon bruge forskellige profiler i Outlook ? Er der nogen der ved noget om det ?